Notícies de Terrassa

"L’habitatge és un dret bàsic i no una mercaderia!". Aquesta frase, que la CUP ha repetit centenars de vegades, no és altra cosa que el que ja està recollit dins les normatives autonòmiques, estatals i europees (com per exemple la Carta dels Drets Fonamentals). Tot i això, la realitat dista molt d’acostar-s’hi. 

Maniobres com les que s'estan efectuant a hores d'ara al parc natural de Sant Llorenç (segons publica el diari Món Terrassa) són una provocació per tensar l'ambient i un intent de fer demostració dels efectius militars dels que disposa l’Estat espanyol. 

La regidoria de Cultura ha proposat a la CUP la metodologia i calendari del Pla Pilot per obrir a la participació ciutadana la tria d’un concert de Festa Major 2018, donant així compliment a l’anunci realitzat per l’exregidor Jordi Flores durant el ple del passat 25 de maig de 2017 (després de la polèmica suscitada en

El centre social Kasalet afronta dimarts vinent, 17 d’abril, un procés judicial que podria derivar en el seu desallotjament. Si la Sentència resulta finalment favorable a l’empresa propietària de l’immoble, que també ostenta diferents locals a la zona, el resultat seria estremidor: Guanya l’especulació, perd la ciutadania.

Només l’autor material de la punyalada, Pedro José Cuevas Silvestre, va ser condemnat a 16 anys de presó, dels quals només en va complir 4. Cap dels altres autors còmplices necessaris de l’assassinat va ser condemnat en un judici que van voler despolititzar i tractar «d’enfrontament entre bandes rivals». Eren els anys més durs de la Batalla de València i de la lluita antifeixista arreu de la nostra nació.
 

La CUP vol encetar el debat sobre la conveniència d’instal·lar una nova gran superfície al centre de Terrassa. En aquest cas, al soterrani del Mercat de la Independència. I és que, al parer dels cupaires, un nou gran supermercat o macro-botiga difícilment generarà més atracció econòmica que la seva pròpia. 

La CUP considera errat l'anàlisi de la regidoria de Comerç de l'Ajuntament de Terrassa i la Gerència de Comerç de la Diputació de Barcelona. I és que el document “Anàlisi d’hàbits de consum i compra a Terrassa 2017” no estudia la salut global del comerç local a Terrassa, sinó que es limita a analitzar algunes pautes de consum dels usuaris.

La popular plataforma Netflix, de continguts audiovisuals per internet, és coneguda per les seves polèmiques campanyes publicitàries. Com ara el cartell gegant de la sèrie Narco en plena Puerta del Sol de Madrid, així com les imatges de la violència de la Policia Nacional a Catalunya per promocionar els nous capítols de Black Mirror. Ara ha estat el torn d’anunciar la nova temporada de la seva sèrie Jessica Jones. I ho han fet ni més ni menys que fent seva la campanya contra el 'manspreading' de la CUP Terrassa.     

Pàgines