CUP TERRASSA CRÍTICA AMB LA INACCIÓ DE L’AJUNTAMENT EN MATÈRIA D’HABITATGE

La CUP de Terrassa creu que arribat l'hora de prendre decisions valentes en matèria d'habitatge.

Per la formació, la situació de l'habitatge a la ciutat està en "estat crític" i l'aplicació del 30% d'habitatge protegit, ja fa anys que hauria d'estar vigent, ja que es va aprovar el 2019 en el Pla Local d'Habitatge.

La Candidatura d'Unitat Popular de Terrassa afirma que, a la nostra ciutat, la situació de l'habitatge és un problema molt greu i que cal treballar immediatament amb mesures concretes i no utilitzarho en clau electoralista. Per la CUP, l'activació del 30% d'habitatges de nova promoció de protecció oficial hauria de ser immediata, ja que va ser aprovada per unanimitat l'any 2019 per tots els grups polítics del consistori dins del Pla Local d'Habitatge.

El grup polític local ens explica que "Terrassa és la segona ciutat de l'estat espanyol en mercat tens immobiliari, té un parc d'habitatges amb un 13% de pisos i cases destinats a lloguer, xifra molt per sota de la mitjana catalana, que és del 20%. A més a més, en els últims cinc anys, el preu del lloguer s'ha encarit un 42%. La nostra ciutat és també la segona en desnonaments, per a ser exactes se’n produeix un cada onze hores. També és la segona ciutat de Catalunya en nombre de grans tenidors, 5.306 habitatges estan en mans de 249 propietaris, majoritàriament empreses que tenen un sol objectiu: guanyar diners".

La CUP és crítica amb les polítiques d'habitatge de l'actual govern municipal i continuen insistint que són moltes les iniciatives que es poden tirar endavant des del govern local per resoldre la qüestió de l'habitatge. Creuen que cal dotar de més recursos a la unitat d’antidesnonaments de l'Ajuntament de Terrassa i regular definitivament el preu del lloguer amb un consens de ciutat. Per aquest motiu aposten per crear una Taula de Treball amb la Cambra de Propietat i tots aquells serveis que tinguin relació amb l'habitatge amb la finalitat de crear una Taula Municipal d'Habitatge per tractar les qüestions relacionades amb l'emergència de l'habitatge amb la participació d'entitats veïnals i col·lectius en la defensa de l'immoble per afavorir noves formes d'accés a l'habitatge amb augment del Parc públic de lloguer i la recuperació definitiva dels pisos buits de bancs i grans tenidors destinant-los a l'ampliació del lloguer social.

Per la CUP "és d'interès públic donar a conèixer els noms dels grans tenidors i de les empreses, bancs i fons voltor que hi ha al darrere"

Finalment, l'organització independentista vol agrair a tots els col·lectius en defensa de l'habitatge i en contra l'especulació immobiliària de la nostra ciutat per tota la feina duta aquests anys "sense aquestes organitzacions i amb la seva incansable lluita al carrer no s'haurien aconseguit moltes victòries."

Cal crear una Taula Municipal d'Habitatge per tractar les qüestions relacionades amb l'emergència de l'habitatge amb la participació d'entitats veïnals i col·lectius en la defensa de l'immoble.