L’oposició d’esquerres denuncia que l’Ajuntament intenti colar la garita policial del Raval com una de les carpes ‘antimasclistes’ pactades per Festa Major

CUP, TeC i ERC acusen de l’Equip de Govern d’anar "a remolc" en l'aplicació de polítiques feministes

Els incompliments de l’Equip de Govern de les mesures pactades per prevenir possibles agressions masclistes a la Festa Major -que arrenca demà-, han estat la gosa que ha fet vessar la paciència de l’oposicio d’esquerres. En un gest poc habitual, representants de TeC, ERC i CUP han protagonitzat aquest matí una compareixença pública per denunciar la deixadesa de l'executiu encapçalat per Alfredo Vega en l’àrea de polítiques de gènere. Anna Rius (TeC) Teresa Ciurana (ERC) i Ander Zurimendi (CUP) han assenyalat que l’actual Ajuntament, en comptes de liderar la lluita institucional i fer polítiques efectives de prevenció d’agressions masclistes, es limita a anar “a remolc” de les propostes dels col·lectius feministes i l’oposició d’esquerres

De fet, el darrer incompliment conegut és el fet que finalment no s’instal·larà una segona carpa antimasclista, durant els dies de FM -a banda de la que ja es preveia al ‘Jove’-. Segons la regidoria de Polítiques de Gènere, la garita de la policia ubicada al hall de l’edifici de l’Ajuntament (al Raval) compleix aquesta funció i nega que hagin incomplert l’acord. Tanmateix, el darrer Ple de maig va aprovar (i per unanimitat) la creació de “un stand d’informació a un punt central i simbòlic de la ciutat (Raval, Font Trobada, Espriu, Rambla, Rassa, etc), amb l’objectiu d’oferir un servei de prevenció i atenció en cas d'agressió masclista, tal com ja està planificat per instal·lar al 'Jove”

Per tant, l’incompliment és evident. No és l’únic. També es va acordar que tant el cartell com el programa de mà en paper destaquessin i visibilitzessin les noves mesures de prevenció d’agressions sexuals. Tanmateix, a la pàgina de 'publicitat' de la regidoria no es fa menció ni s’explicita la ubicació dels dos nous ‘punts lila’ (al ‘Jove’ i al Centre).

A més a més, aquestes mesures van ser pactades com un mal menor davant l’incompliment de la creació del Protocol d’Agressions, aprovat al ple de febrer d’enguany i que tampoc ha estat posat en marxa (tot i ser una demanda unànime dels col·lectius feministes de Terrassa i assolir tots els vots favorables del plenari).

Segons la regidora Anna Rius (TeC)“l'equip de govern no està assumint la seva responsabilitat en la lluita feminista i es limita a anar a remolc”. I ha citat els múltiples incompliments que ja vénen d’enrere: El protocol de Dol, la campanya contra joguines sexistes, l’enretirada d’anuncis sexistes de les cabines telefòniques…

Així mateix, Teresa Ciurana (ERC) ha assenyalat el contrasentit que suposa que Terrassa s’hagi declarat oficialment “Ciutat Feminista” i després no compleixi amb les mesures pactades amb l’oposició. “No només és que hi falten recursos econòmics, és que també hi falta voluntat política”. Perquè sinó, remarca Ciurana, tot queda en “postureig”

Igualment, Ander Zurimendi (CUP) ha lamentat “l’engany” perpetrat per la regidoria de Polítiques de Gènere. “Malgrat que no van realitzar el protocol d’agressions, nosaltres vam actuar amb pragmatisme i vam optar per proposar un pack de mesures que poguessin suplir la falta d’aquest protocol”. D’aquí les mesures aprovades, com ara la segona carpa 'antimasclista', que tindria un cost aproximat de 4.000 euros. “I tot i així, ens han intenta col·lar un garita policial ja existent com si fos el nou stand d’atenció que havíem pactat”, ha conclòs.

Finalment, totes tres formacions han mostrat el seu suport i agraïment als col·lectius feministes de la ciutat, entre els quals Casal de la Dona, Rudes Rebels, Guerrilla dels cossos, Lilims, Quart Creixent i molts altres. De fet, alguns col·lectius tindran un punt ‘informació i visibilització de la lluita prop del Parc dels catalans, mentre que altres col·lectius munten un punt lila a la plaça Lluís Companys, en el marc de la Festa Major Alternativa (FMA).