L'Ajuntament té ulls, però no hi vol veure
Article d'Opinió de la regidora Maria Sirvent en torn al conflicte sobre el model de Comerç
La passada tardor vam encetar la campanya contra la proliferació de centres comercials a Terrassa, després de l’arribada d’Aldi, MediaMarket, Esclat, Mercadona, Bonpreu… Però segons l’equip de Govern, l’alerta era injustificada. Ja que l’obertura de grans superficies no danyaria el teixit comercial de proximitat ja existent.
Ara, tres mesos més tard, a la llarga llista d’obertures cal sumar-hi l’ampliació del Parc Vallés i el nou centre comercial de l’Avinguda Vallès. I els nous projectes que desconeixem i que ens portarà la primavera. Però segons l’Ajuntament, la seva obertura no té connotacions a la Ciutat.
Ans al contrari, nosaltres ja percebem les conseqüències. Què són, si no, el tancament de botigues històriques com Electrodomèstics Humet i la cistelleria del carrer Parres? Qué són, si no, les queixes i preocupacions que fan arribar tant les associacions de comerciants com els paradistes dels mercats municipals? I malauradament, els tristos tancaments i la dessolació dels postres barris que ens falten per veure…
Però la CUP no només ha nascut per a resistir, si no també per a véncer. Per això no ens limitem a intentar aturar les grans superficies, sinó que també presentem un paquet de mesures per a dinamitzar el comerç de la ciutat: El Pla de Protecció per les botigues emblemàtiques, la revitalització dels Mercats municipals, l’impuls a l’Economia Social i les cooperatives, el mercat agroecològic i la Fira de Nadal d’entitats socials…
Perquè tenim un model de comerç. I no és fruit de la casualitat, ni de les opcions de fer negoci i maximitzar el rendiment econòmic. És fruit del model de Ciutat que defensem, amb barris alegres, dinàmics i solidaris. És fruit, perquè no, de la nova societat que portem al cor.
No ens limitem a intentar aturar les grans superficies, sinó que també presentem un paquet de mesures per a dinamitzar el comerç