La CUP denúncia l'onada d'insults masclistes a les xarxes socials per la campanya contra els 'manspreading'
"Les reaccions demostren que hem tocat el moll de l'ós del patriarcat", explica Sara Moya
La CUP Terrassa ha participat aquest matí a Barcelona de la posada en comú de diferents polítiques feministes promogudes per agrupacions locals de la CUP a nivell català.
Des de Terrassa, concretament, s'aportava la moció per afavorir masculinitats no hegemòniques i eradicar pràctiques sexistes, com ara el "manspreading al transport públic. En aquest sentit, i amb la perspectiva de dues setmanes passades des del debat obert a Terrassa, es valora com a especialment positiva donades les reaccions masclistes i ofensives registrades a les xarxes socials. La CUP ha fet un cert seguiment d'aquests comentaris (que arriben a centenars), tot constatant que més d'un 95% dels comentaris estan escrits per homes.
La coordinadora del grup municipal de la CUP, Sara Moya, explica: "Malgrat ser una pràctica que pateixen les dones, han estat els homes els que han sortit a valorar si aquesta conducta existeix o no i si les dones tenen dret a parlar-ne". I és que sembla que faci més mal una proposta feminista que qualsevol dels altres temes que incendien el debat polític i periodístic habitualment.
També cal destacar el to emprat (insultant i anti-periodístic) d'alguns mitjans de comunicació de la dreta espanyola (entre els quals Intereconomia, OkDiario, la Cope, etc). Per això, l'onada de reaccions masclistes (amb un to ridiculitzador, despectiu, adultista i clarament androcentrista), referma la CUP en la necessitat de treballar en clau feminista.
Així mateix, la CUP recorda que els partits auto-anomenats d’esquerres, com el PSC, també van fer durant el Ple d'abril una ridiculització de la proposta, qui diu molt poc del seu compromís amb la declaració de "Terrassa feminista".
Més d'un 95% dels comentaris estan escrits per homes
L'onada de reaccions masclistes referma la CUP en la necessitat de treballar en clau feminista.