Sobiranies

Entenem la sobirania com a la capacitat per prendre decisions sense que s’hagin de supeditar a altres poders, la capacitat d'autogovernar-se. Aquesta capacitat esdevé a través d'un procés i no pas d'un fet concret, per tant, la sobirania s'ha de recuperar des de diferents terrenys, un d'ells, la institució. Amb dita finalitat s’han de fomentar els espais de decisió comunitaris (o noves institucions fora del que entenem actualment com administració) amb l’objecte de desplaçar una sobirania que sovint està en mans del capital a mans del poble. El punt de partida més proper per aquests espais de decisió comunitària des d'on teixir la sobirania popular és el municipi, i el municipalisme rupturista el camí”.

La situació actual és d’emergència social però no només des d’un punt de vista econòmic i laboral sinó també social, a dins de les llars i a nivell de medi ambient.

Les institucions estan copades completament dins de la lògica del sistema capitalista i per tant accedir a aquestes, quan estan en una crisi profunda tant de competències com de capacitat d’efectuar pressupostos, no és suficient sense un apoderament social que arreli en estructures autònomes del poder institucional.

L’Ajuntament només pot fer front parcialment a la pal·liació de la crisi amb les eines que té i cal que aquestes se centrin en donar resposta a la situació d'emergència social en la que ens trobem.

Tanmateix entenem que aquesta crisi és provocada pel propi sistema. Fer front a la crisi des del nostre punt de vista planteja un procés de ruptura democràtica amb el capitalisme.

Així doncs proposem les sobiranies com a capacitat i espai de contrapoder fora de les institucions administratives. Recuperar l’esperit col·lectiu enfront a l’individualisme. Acostar els sistemes de decisió a la població i prendre al capital el control sobre les nostres vides.

A la vegada tot això ho proposem fer amb les propostes participatives i assembleàries que ens caracteritzen, partint des d’una representació que es basi en principis ètics i polítics a la vegada. També remarcarem el caràcter municipalista de la nostra proposta però entenent que forma part d’una estratègia emancipadora en un context comarcal/territorial (CAV) i nacional (CUP) concret.