“Tots som cuineta”: La CUP reparteix una guia per afavorir joguines sense rols gènere

Davant la proximitat de les festes nadalenques, la CUP engega una campanya per afavorir les joguines no sexistes i la conscienciació sobre la manca de gènere que comporta el seu ús.

A tal efecte, la CUP Terrassa ha començat a distribuir una petita guia amb consells pràctics per detectar la presència de valors, conductes i rols que afavoreixen el patriarcat. La guia conta amb els dibuixos del reconegut il·lustrador bagesà Joan Turu (1984), ús del qual ha cedit per acompanyar visualment la guia.

Militants de l’assemblea local van començar ahir mateix amb el repartiment de carrer, que continuaran aquest dies de Nadal. “Tots som cuineta” i “Som el que juguem” són alguns dels lemes que, parafrasejant altres clàssiques consignes de la política catalana i els moviments socials, es posaran en circulació en els propers dies. Altres missatges són “Ni rosa ni blau, qui ens separi és un babau” i “No volem ser joguines només per nens o només per nenes”.

La militant terrassenca Asun Solé explica que sovint, i ja sigui de manera automàtica o per influència de la publicitat, triem jocs i joguines que repeteixen tasques i activitats que se’ns han assignat com a homes o com a dones. Cal entendre, però, que les joguines no tenen gènere. Els colors tampoc! Per això és important triar joguines creatives i cooperatives. “A més a més, mitjançant el llenguatge també podem transmetre valors sexistes”, afegeix Asun Solé. Evitem expressions com “això és de nens” o “això és de nenes”, per no fomentar els estereotips assignats a allò femení i allò masculí.

Terrassa. 17.12.2021

“Ni rosa ni blau, qui ens separi és un babau”