Terrassa serà present a l'Assemblea Nacional de la CUP, que marcarà línies vermelles al pacte amb Junts pel Sí

Una vintena de militants es desplacen aquest diumenge a Esparraguera, on més de 800 'cupaires' celebren la seva trobada anual

La CUP de Terrassa no faltarà a la cita d'aquest diumenge al teatre de la Passióa Esparraguera, on la formació celebrarà la seva trobada anual. L'Assemblea Nacional arrencarà a les 9 hores del matí i està previst que els llargs debats facin que s'allargui fins a les vuit de la tarda.

I és que aquesta Assembla haurà de decidir aspectes tant importants com la relació que la CUP manté amb Junts pel Sí, de forma que una de les decisions serà si cal redefinir el pacte d'estabilitat signat aquest Nadal. A més a més, els assistents també valoraran quina posició inicial cal prendre envers els Pressupostos de la Generalitat, que està previst que es presentin el dimarts de la setmana que ve. I és que la CUP no vol acceptar retallades socials i una aposta neo-liberal a canvi de prosseguir amb un full de ruta rupturista, que seria un xantatge de Junts pel Sí cap als cupaires. I que posaria en qüestió la sinceritat de l'aposta independentista de la formació interclassista.

A més a més, la trobada també servirà per reflexionar en torn a aspectes organitzatius de la CUP. Aquesta trobada dóna continuïtat a la ja cèlebre l'Assemblea Nacional Extraordinària (ANE) que tingué lloc el passat desembre, convocada per a decidir la postura sobre la investidura de l'ex president Artur Mas.

Igual que en aquella ocasió, Terrassa hi serà present amb l'assistència d'una vintena d'activistes de l'agrupació local. A més a més, militants de la ciutat defensaran al plenari les esmenes plantejades en els dies previs, com ara algunes treballades i promogudes juntament amb les assemblees de Tarragona, Vic, Valls, etc.

Una de les decisions serà si cal redefinir el pacte d'estabilitat signat aquest Nadal

La trobada també servirà per reflexionar en torn a aspectes organitzatius de la CUP