Terrassa facilitarà l'accés a habitatges, horts i edificis buits mitjançant formes no mercantilistes, com la masoveria urbana i la cessió d'ús

A proposta de la CUP, el ple aprovarà demà el nou "Programa de formes alternatives a la propietat en l'accés als immobles"

Des de la CUP i TeC celebrem l'acord al que hem arribat aquest matí amb l'equip de Govern (PSC-CIU), per crear el servei que desenvolupi el "Programa de formes alternatives a la propietat en l’accés als immobles". I és que hi ha massa cultura de la compra i la propietat, i en canvi manquen formes no mercantilistes d’accés a habitatges i terrenys urbans. Com ara la masoveria urbana, la cessió d’ús, el dret de superfície i la copropietat (ja sigui compartida com temporal)

En què consta?

El nou programa prestarà assessorament públic, tant als propietaris d'immobles com a les persones i col·lectius que busquin llocs on desenvolupar els seus projectes. També crearà una borsa d’immobles buits (tant de propietat privada com de l’administració) susceptibles d’acollir aquestes projectes. Així mateix, elaborarà un arxiu on quedin registrats tots els casos que es portin a terme.

Igualment, de l’Ajuntament farà estudis i informes tècnics sobre cada immoble i el terreny potencial, prioritzant aquelles finques que més s’ajustin a les necessitats dels demandants. Després redactarà les bases del concurs, per tal de que tothom s'hi puguin presentar. A més a més, promourà bonificacions i exempcions fiscals per aquells propietaris que entrin a la borsa.

Per tant, ens felicitem en el dia d'avui per aquest canvi de paradigma: Ja no es parlarà exclusivament de la propietat o del lloguer, com a formes tinença; si no que s’impulsaran altres vies no mercantilistes.  De fet, actualment existeixen dos propostes de projectes de masoveria urbana a la ciutat: l’adeqüació estructural de la Masia de Can Casanovas i de l’edifici del carrer Major de Sant Pere, num 5, que es troben en una fase incipient.