Què votarem demà i perquè?

Després de dues intenses i de vegades confuses setmanes de diàleg a múltiples bandes, la CUP de Terrassa vol posar en coneixement de tota la ciutadania el resultat d’aquestes trobades:

1. Avui, últim dia abans de la constitució oficial de l’Ajuntament, hem acordat el sentit del vot de la regidora de la CUP, Maria Sirvent. I aquest anirà dirigit en favor de l’alcaldable de Terrassa en Comú, Xavi Matilla.

2. Aquesta posició ha quedat referendada després de la negociació in extremis portada a terme aquest mateix matí entre la CUP Terrassa, Esquerra Republicana i TeC. La negociació s’ha fet en complint el mandat sortint de l’Assemblea Oberta realitzada ahir. Fruit d’aquesta reunió, tots tres hem assumit la bateria de propostes programàtiques que els havíem presentat. El document, de 10 punts, era per a nosaltres la pedra angular de qualsevol negociació encaminada a condicionar la direcció del nostre vot. Perquè des de l’inici de les negociacions hem deixat molt clar que no faríem cap xec en blanc a un canvi sense saber propostes concretes.

3. L’acceptació per part de la TeC i ERC de les mesures possibilita que la CUP voti a favor de la investidura de Xavi Matilla com a alcalde. En cap cas, però, significa o hauria significat un Pacte de Govern o la nostra possible entrada a cap coalició.

4. Malauradament, la posició final de CiU desbarata la possibilitat de desallotjar el partit que ha comandat a Terrassa durant els darrers 36 anys. Aquesta vegada, CiU estava cridada a ocupar un lloc en el camp de la dignitat, assumint que malgrat perdre les eleccions tenia a les mans la possibilitat de fer un canvi a Terrassa. Tanmateix, s’ha situat ben lluny dels nous aires que tant demanava en campanya, permetent ara que res no canviï a la ciutat.

5. Les persones que componem la CUP a Terrassa hem intentat portar endavant un procés de diàleg i negociació transparent i participatiu. O sigui, l’emblema d’aquest moviment polític que vol ésser ciutadà i horitzontal. És per això que la nostra decisió s’ha pres en el darrer moment i sempre de forma conseqüent amb les decisions preses en diferents assemblees. Seguint l’exemple zapatista de “manar obeint”, la delegació negociadora de la CUP ha arribat a l’acord amb TeC i ERC complint el full de ruta aprovat ahir a la nit en l’Assemblea Oberta al centre cívic Avel·lí Estrenjer. L’assemblea va decidir amb un elevat consens intentar una negociació amb TeC i ERC que defensés els interessos de les classes populars.

6. Les propostes acceptades són:

- Municipalització del servei de subministrament de l'aigua el 2016 amb projecció a poder assumir el servei integral de l'aigua.

- Dissolució del GIE i revisió del model policial a la ciutat en un termini d'un any.

- Auditoria ciutadana del deute municipal, així com de les empreses municipals. Realitzar un procés participatiu per decidir què fer amb la part il·legítima. Iniciar l’auditoria de la Societat Municipal d'Habitatge de Terrassa en un termini d'un any.

- Cap persona sense casa. Reglamentació de l’ocupació en habitatges propietat de bancs, promotores i constructores immobiliàries que estiguin infrautilitzats, com a pas previ a la implementació de l’establert a la llei d’habitatge del 2007 (art. 42.6) en relació al lloguer forçós. Elaborar el reglament en el termini d'un any.

- Oficina habitatge, gestió gratuïta de contractes de masoveria urbana a disposició de la ciutadania.

- Compromís de no incrementar superfície urbana fora del perímetre de la ciutat fixat pel POUM i les revisions aprovades actualment.

- Fer efectiva la transversalitat de gènere articulant un equip tècnic que l'apliqui en tots els àmbits de l'administració així com en les propostes que es presentin al Ple, iniciant d'immediat la seva aplicació.

- Obertura d’una oficina municipal de gestió de reclamacions a l’àmbit sanitari.

- Participació de la societat civil al CST reconeixent el paper actiu d'aquesta en la defensa de la sanitat pública.

- Un nou Reglament Orgànic Municipal (ROM) i nou Reglament de Participació basat en processos de deliberació oberta i democràcia directa que ha d'estar enllestit d’aquí a un any, i on es contempli:

a) Desenvolupar el Reglament de Pressupostos Municipals Participatius vinculants com a aposta per la democràcia i la transparència.

b) Fer consultes vinculants per a totes aquelles qüestions rellevants que afectin el conjunt de la ciutat quan els òrgans de participació ho considerin adient, o la mateixa població si presenta un percentatge significatiu de suports sobre el cens de població major de 16 anys.

c) Realització d'Audiències Públiques obligades i per temàtiques com a mecanismes de rendició de comptes, accés a la informació directa i interpel·lació del poble als càrrec electes.

Tanmateix, també s’ha posat de manifest que estem immerses en un procés constituent arreu del país que passa, ni comença ni acaba, pel 27-S. Terrassa no pot quedar-se enrere. Volem que el Govern sortint el 13 de juny sigui favorable a aquest escenari de ruptura i de construcció d'un nou país a través de l'exercici de la sobirania popular.

7. Finalment, sabem que demà és un dia històric per a la CUP a Terrassa, en ser investida la nostra primera regidora a la ciutat. Ara bé, la CUP posa un vot al ple però manté altres 4.803 al carrer. I és que la CUP no ha arribat a l’Ajuntament per fer el joc als altres grups municipals. La CUP s’ofereix com a altaveu dels moviments socials i de les persones que lluiten. Alhora que mantindrà la seva energia en les lluites de carrer. Per això subscrivim el manifest de la campanya #UsEstemVigilant i cridem a assistir a la concentració convocada pels moviments socials demà a les 12 davant l’Ajuntament.

Terrassa, a 12 de juny de 2015