Netflix fa campanya contra el 'manspreading' al metro de Barcelona i Madrid

#FEMINISME | Netflix fa seva la campanya de la CUP de Terrassa i l’aprofita per promocionar l’estrena de la seva sèrie Jessica Jones 

 

La popular plataforma Netflix, de continguts audiovisuals per internet, és coneguda per les seves polèmiques campanyes publicitàries. Com ara el cartell gegant de la sèrie Narco en plena Puerta del Sol de Madrid, així com les imatges de la violència de la Policia Nacional a Catalunya per promocionar els nous capítols de Black Mirror. Ara ha estat el torn d’anunciar la nova temporada de la seva sèrie Jessica Jones. I ho han fet ni més ni menys que fent seva la campanya contra el 'manspreading' de la CUP Terrassa.     

D’aquesta manera, ha inclòs franges publicitàries dins dels vagons de transports públics com el Metro de Barcelona i Madrid, així com trens de Renfe al servei Rodalies Madrid. Els cartells diuen: “Despatarrado? Cierra las piernas... ¡Gracias!”, tot seguit de la referència a la sèrie Jessica Jones. Netflix ha apostat per aquesta línia de màrqueting donat que el personatge de Jessica Jones és clarament feminista, dins d’aquesta sèrie de la franquícia Marvel.  

A Terrassa, quan?

Aprofitant aquest ressorgir de la campanya contra el 'manspreading', la CUP Terrassa ha tornat a demanar a l’equip de Govern la posada en marxa d’una campanya específica per a Terrassa. Concretament, el membre del grup municipal Ander Zurimendi es va reunir recentment amb Gracia García, nova regidora de Polítiques de Gènere, per fer seguiment de propostes cupaires com les parades de bus nocturn per dones, les clàusules contra els anuncis sexistes a les marquesines publicitàries de carrer, etc. En el marc d’aquesta reunió, també es va sol·licitar que la regidoria de Polítiques de Gènere reconsiderés la seva negativa a fer una campanya contra el 'manspreading' a Terrassa, donat l’evident èxit i influència que ha tingut a grans ciutats de l’Estat espanyol. 

 

 

Ja a la primavera de 2017, de fet, tant l’Ajuntament de Barcelona com el de Madrid van incloure publicitat contra el 'manspreading' a les seves respectives xarxes de transport. Ho varen fer després del debat generat, no només català sinó estatal, a causa de la proposta de la CUP Terrassa. Les campanyes publicitàries dels consistoris governats per Ada Colau i Manuela Carmena, respectivament, van incloure elements gràfics (pictogrames) per alertar els usuaris contra la pràctica del 'manspreading'. 

Així mateix, un vídeo de la revista urbana Playground, fet a partir de dades i sol·licitades al grup municipalcupaire, va assolir 5,6 milions de visites en la seva versió en castellà i 4,6 milions de vistes en portuguès (edició Brasil).

 

 

La CUP Terrassa ha tornat a demanar a l’equip de Govern la posada en marxa d’una campanya específica per a Terrassa

 

 

Ja a la primavera de 2017, de fet, tant l’Ajuntament de Barcelona com el de Madrid van incloure publicitat contra el 'manspreading'