LA PISTA DE GEL SUPOSA UN MALABARATEMENT ENÈRGETIC

Des de la Candidatura d'Unitat Popular de Terrassa volem mostrar el nostre rebuig amb la decisió presa pel govern (Tot per Terrassa i ERC), que mostra de forma flagrant una falta de compromís ambiental i social.

És responsabilitat de totes posar de manifest la gran incongruència que suposa la instal·lació d'una pista de gel a la Plaça Nova amb un cost de 56.000€. En l'actual crisi climàtica i social que patim. Considerem que un govern compromès en el futur dels infants ha d'apostar per un model d'oci alternatiu que asseguri la sostenibilitat del planeta per a les futures generacions.

L'actual govern assegura estar compromès amb la "Revolució verda" i troba que la millor aposta d'oci nadalenc és una pista de gel que deixa una forta empremta ambiental? Realment no existeixen altres models d’oci nadalenc que poden fer gaudir els nostres infants a alhora que garanteixen un futur sostenible? Nosaltres ho tenim clar, sí que existeix una alternativa.

La mateixa empresa que ha obtingut la concessió, N-ICE Skating, lloga pistes ecològicament sostenibles,  fetes de làmines lliscants, que tenen un menor cost energètic i d'aigua i un preu de muntatge molt més reduït. En canvi, l'actual pista té un cost més elevat i un major cost ambiental, tot i que l’empresa es compromet a compensar totes les emissions de CO₂ generades per la refrigeració de la pista. Des de la CUP Terrassa ens preguntem, per tant, com és que el govern suposadament compromès amb el canvi climàtic no ha apostat per aquest model més sostenible?

En el contracte que l'ajuntament realitza per la pista de gel no s'especifica cap estimació del consum energètic que aquesta suposa, tot i això, les nostres estimacions indiquen que el manteniment de la pista té un alt cost energètic. Actualment, moltes famílies de la nostra ciutat es troben per sota del llindar de pobresa energètica. La formació anticapitalista estem compromeses amb les necessitats materials dels ciutadans de Terrassa i critiquem la falta de sensibilitat del consistori amb aquelles famílies més vulnerables.

La pista de gel és l'única activitat d'oci nadalenc apte per a persones amb diversitat funcional i psíquica, fet positiu, però clarament insuficient. Apostem per una diversificació i deslocalització de l'oci, que permeti a tots els infants de la ciutat gaudir d'activitats adaptades a les seves necessitats a tota la ciutat.

Per tots aquest motiu la CUP Terrassa haguérem fet una aposta compromesa amb la sostenibilitat climàtica i la responsabilitat social. Volem que els infants de la nostra ciutat gaudeixin d'un oci participatiu fonamentat en valors com la solidaritat i la consciència climàtica. Apostem per un model festiu per a tots els infants que deslocalitzi i diversifiqui l'oferta d'activitats perquè tota la canalla de la ciutat gaudeixi de les festes d'una forma responsable amb el futur.

Terrassa, 10 de desembre de 2021