La CUP vol apujar l'IBI un 10% a les empreses 'VIP' i limitar l'increment de la taxa de residus

​Apostem per no congelar les taxes de caire socials, mentre que augmenti la plusvàlua

La CUP Terrassa creu que cal aplicar el criteri de progressivitat en tots els impostos, de forma que es prengui com a base l’índex d’ingressos de les famílies i es pagui en funció de la renda disponible. De tota manera, asseguren que cal distingir entre impostos per a finançar els serveis universals bàsics, i els que graven un fet imposable que ja presumeix capacitat econòmica (com la tinença d’un vehicle).

1. Per això, demanen que les taxes que ofereixen un servei social siguin congelades, en comptes de pujar un 1,5%.

2. A més a més, creuen que la taxa de recollida de residus no hauria de pujar. O com a molt, fer-ho en un 1,5%, en línia amb la pujada als serveis de caire no social que s'aplicarà en altres àmbits.

Seguint amb el criteri de progressivitat, la regidora de la CUP, Maria Sirvent, ha assegurat aquest matí que "cal apujar l'Impost de Béns Immobles a aquelles entitats que més diners guanyen i més riquesa tenen".

3. O sigui, la CUP proposa augmentar l'IBI un 10% als anomenats VIPs, en comptes del 5% que preveu el PSC-CiU. Es tracta de la franja del 10% dels valors més alts en la categoria de immobles no residencials (grans superfícies, benzineres, polígons industrials...). Amb aquesta mesura es podran recaptar 400.000 euros extra.

4. També proposen un increment del 10% de la plusvàlua, ja que considerem que les entitats i persones que poden afrontar aquest impost (vendre una casa, excepte la residència habitual per motiu de necessitat), tenen una capacitat econòmica suficient per afrontar el cost. Amb aquesta mesura es podran recaptar 450.000 euros extra.

Maria Sirvent: "Cal apujar l'Impost de Béns Immobles a aquelles entitats que més diners guanyen i més riquesa tenen"