La CUP proposa un Pla de Xoc de 10 mesures urgents a Terrassa per combatre les violències masclistes

Les anticapitalistes presenten la campanya ‘Feminisme per canviar-ho tot’ i celebren diumenge un esmorzar previ a les mobilitzacions del #25N

La CUP ha treballat un Pla de Xoc per combatre les desigualtats socials i la feminització de la pobresa que pateixen les dones, factors que afavoreixen que puguin ser agredides. La formació anticapitalista fa la seva aportació en vigílies del 25 de novembre, Dia internacional contra les violències masclistes.

Les mesures, que comparteix tant l'agrupació de Terrassa com el conjunt de la CUP i l'Esquerra Independentista, estan emmarcades en la campanya "Feminisme per canviar-ho tot". La CUP vol posar el focus sobre la millora de les condicions materials de vida, indispensables per viure una vida digna. "L'aliança del capitalisme i el patriarcat perpetua les violències contra les dones i sosté una lògica  que ens fa més precàries. Necessitem propostes que dignifiquin la vida de les persones", sosté Assumpció Solé, activista terrassenca i membre de la Comissió Feminista de la CUP Terrassa.

Què vol combatre la CUP, doncs? "L’escletxa salarial, les jornades reduïdes.. Però també tota la violència estructural del sistema, que ens ataca mitjançant la justícia, els cossos policials, l'atenció al sistema sanitari, la retallada de les pensions, etc", enumera Solé.

Mobilitzacions a Terrassa

Així mateix, des de la Comissió Feminista de la CUP de Terrassa creuen que només des de la lluita feminista es pot aconseguir una societat lliure de violència masclista. "Com a dones que som, volem participar de la festa i ocupar els espais públics… Volem viure. I mentre existeixi la violència masclista, això és un escenari irrealitzable".

Solé afegeix, en nom de la comissió feminista "Entre Totes", assegura: "No volem normalitzar, ni minimitzar, ni ser còmplices d’aquest model que ens fa viure el patriarcat". Per tot això, fan una crida a recolzar els actes del 25N organitzats pels col·lectius feministes de la ciutat: La marxa de torxes de demà dissabte i la 'performance' de diumenge. "Animen la ciutadania a formar part d’un dia que, tanmateix, no hauriem de celebrar", conclou. Igualment, la comissió feminista organitza un esmorzar solidari el mateix diumenge, a les 10 hores del matí, al local de la CUP ubicat a la carretera Montcada 155.

Els 10 punts del Pla de Xoc

1. Treballem totes, treballem menys. Salaris i pensions de 1.200€, millora de les condicions de les treballadores de la llar, combatre l’escletxa salarial i reducció i compactació de la jornada laboral.

2. Impugnem el deute. Guanyem en drets socials, especialment de cures.

3. Expropiem els habitatges buits. Apostar per la creació d’una xarxa d’habitatge públic especialment per les dones amb risc de pobresa.

4. Per una educació i una salut amb perspectiva feminista. Expulsem Església catòlica de les escoles i la sanitat.

5. Pels drets de totes. Eliminem la llei d’estrangeria i tanquem els CIES.

6. Dret al propi cos. Avortament lliure, gratuït i segur i sense límit d’edat i prohibició de la utilització de ventres de lloguer. Eliminació de la cosificació de les dones.

7. O totes, o ningú. Inclusió de les dones amb diversitat funcional en tota perspectiva de Polítiques Públiques. L'accesibilitat universal i des-estigmatitzar la salut mental han de ser una realitat, no reptes de futur.

8. Pla de prevenció de la violència masclista. Formació específica per treballadores dels serveis, dels cossos de seguretat, de l’àmbit jurídic i de l’administració pública.

9. Contra la LGBTIfòbia. Exigim el compliment de la llei i la inclusió de la perspectiva LGBTI a l’educació.

10. Contra la repressió política. Exigim el dret a l’autodeterminació per la sobirania de les dones, la fi de la doble repressió que pateixen les preses i exiliades polítiques.