La CUP proposa que la Síndica de Greuges sigui triada a partir d'ara per les entitats veïnals i socials

La CUP ja ha presentat la moció que demà defensarà davant del ple municipal en relació a la Síndica Municipal de Greuges. Concretament, els anticapitalistes demanen paralitzar el procés de renovació d'aquesta figura, donat que el mandat de l'actual síndica acaba al gener.

Per això, els cupaires proposen aprofitar la coincidència de la marxa de la síndica Isabel Marquès per a repensar aquesta oficina municipal. De fet, proposen crear una Comissió Ciutadana de la qual depengui el disseny del nou funcionament. Aquesta comissió estaria composta per les entitats, col·lectius i moviments socials de Terrassa que sol·licitin la seva inclusió. Com ara podrien ser les associacions veïnals i organismes tan consolidats com l'Observatori de Drets Socials i la PAH

Aquesta comissió seria l'encarregada de debatre el nou Reglament de la Sindicatura Municipal de Greuges de Terrassa. I posteriorment, proposar un nom de consens, que després seria ratificat pels grups polítics al ple de l'Ajuntament de Terrassa. Les cupaires creuen que així es garantirà la plena independència de la persona triada, per a excercir la seva tasca de fiscalització de l'Administració Publica.

A més a més, proposen altres mesures per a dignificar la figura de la Sindicatura Municipal de Greuges, com assignar un salari a la persona que excercesi dit càrrec. També creuen que la Síndica necessita espais de reunions i trobades per a garantir la protecció de dades i confidencialitat de les trobades que així ho requereixin. Finalment, creuen convenient poder oferir un espai virtual separat de la web de l’Ajuntament, per tal de garantir la independència amb l’Administració.

La comissió proposaria un nom de consens, que després seria ratificat pels grups polítics al ple de l'Ajuntament de Terrassa