La CUP proposa declarar Terrassa com a ciutat antifeixista i en favor de la convivència en la diversitat

Presenta un Acord de Junta de Portaveus en el que insta l'Ajuntament a identificar totes les persones que exposin simbologia feixista a l'Espai Públic

El moviment antifeixista ha denunciat reiteradament l'augment d'agressions per part de grupuscles feixistes que hi ha hagut a Catalunya des del 2017 (i especialment al 2018). Segons dades oficials del Conseller d’Interior Miquel Buch, des del maig fins al juliol de 2018 n’hi ha hagut 178 atacs ideològics, la immensa majoria provinents de sectors neofeixistes i d’extrema dreta.

És per això que la CUP proposa (mitjançant un Acord de Junta de Portaveus) que Terrassa es declari formalment Municipi contra el feixisme i el racisme, i en favor de la convivència en la diversitat. Igualment, els i les anticapistalistes aposten per tal que l’Ajuntament promogui actes per la memòria històrica del municipi i defensi els valors de la democràcia, la justícia universal, els drets humans, socials i laborals, així com els valors de la diversitat cultural, religiosa o de gènere que disposem al nostre municipi.

La moció cupaire també proposa el consistori denegui l’ús d’equipaments públics i la via pública, a col·lectius i formacions polítiques que incitin a la discriminació racial, ètica, cultural o de gènere. Així com a entitats que facin enaltiment del franquisme, el nazisme, el racisme o mostres d’odi al qui no pensa de la mateixa manera.

També creuen necessari que l'Ajuntament prioritzi una campanya permanent de neteja de propaganda d'activitats que incitin la discriminació racial, ètica, cultural, de gènere o de qualsevol altre tipus, evitant així que a la ciutat s'hi trobin pintades, cartells, adhesius o fulletons publicitaris discriminatoris.

Finalment, la CUP Terrassa proposa en aquest acord que l'Ajuntament, amb els recursos que disposa, faci el possible per prevenir i actuar en la identificació dels individus que exhibeixin simbologia feixista o preconstitucional a l'espai públic o que facin activitats o propaganda d'activitats que inciti a la discriminació racial, ètica, cultural, de gènere o ideològica.