La CUP posarà el contrapunt al Dia de la Hispanitat obrint el seu local a la ciutadania per fer-hi una jornada de tallers formatius

També inaugurarà dues exposicions de guerrilla sobre l'EZLN i les FARC, per denunciar el genocidi contra els indígenes perpetrat a l'Amèrica arran de la seva "descoberta" un 12 d'Octubre de 1492

Aquest divendres, 12 d'Octubre, se celebra l’anomenat Dia de la Hispanitat, que no és altra cosa que una commemoració vergonyosa de colonialisme vers l’Amèrica i el genocidi indígena. I també és, evidentment, jornada de manifestacions de l’extrema dreta espanyolista i agressions ultra als carrers de Barcelona i d’altres indrets del territori.

Per això, la CUP crida a no normalitzar el proper dia 12 d’octubre com a dia festiu. A tal efecte, el Grup Municipal de la CUP a l’Ajuntament treballarà amb normalitat com fa des que va entrar a la institució l’any 2015 (que també afecta el dia de la Constitució espanyola, 6 de desembre). Tanmateix, també prepara una Contra-jornada de tallers formatius al seu local (situat a la carretera Montcada, 155), amb l’objectiu de compartir coneixement de forma col·lectiva.

La Contra-jornada arrencarà amb un taller d’aprenentatge del sistema Excel, ofert pel tècnic en formació Joan Jesús Lopez. Posteriorment té lloc el taller de comunicació política per a col·lectius socials, on aprendre algunes eines per maximitzar la seva presència als mitjans de comunicació, de la mà del propi tècnic de comunicació de la CUP Terrassa, Ander Zurimendi. Ja a la tarda, tindrà lloc el tercer taller, centrat en l’eficiència energètica a la llar (i a les factures). “Sabem què paguem? Sabem què tenim contractat i a on? És normal el que gasto en llum, gas i aigua? Com puc estalviar mantenint el mateix confort?”, explica Jeroni Cos, professional de l’àmbit i encarregat de la sessió. Aquestes i d’altres preguntes seran respostes al taller d'Eficiència Energètica. “Porta les teves factures!”, afegeix.

També comptem amb la inauguració de dos exposicions anti-colonials que plasmen la realitat sociopolítica. Per una banda, la fotografia documental sobre l'EZLN que es mostra a “Desplaçats de Banavil”. En un context de guerra contrainsurgent, famílies simpatitzants de l'EZLN van ser agredides el 2011 al paratge de Banavil (Chiapas), vivències que queden recollides a les imatges que presentarà Xavi Duran.

Per l’altra, trobem les pintures al·legòriques d’Imty Maleywa, (ex guerrillera de les FARC) amb la col·leció de llenços en el context de la lluita per la terra a Colòmbia presentat per Roc Padró. També hi haurà un vermut i dinar de germanor, amb begudes i menjars de la terra.