La CUP ha reclamat avui a l'AMB re-dissenyar la zonificació tarifària de FGC en clau vallesana i no només mirant cap Barcelona

L'alcalde cupaire de Cerdanyola, Carles Escolà, ha reivindicat aquest matí més connexions i "una mirada territorial" al ple del Consell Metropolità

Les agrupacions de la CUP del Vallès Occidental, agrupades a la CAV (Candidatures Alternatives del Vallès) hem demanat de forma unitària re-dissenyar les polítiques de Mobilitat pensant en clau d'integració comarcal. I només, doncs, entesa com una anada i tornada a Barcelona.

La polèmica va esclatar la setmana passada davant la por que s'incrementés el preus en el transport des de Terrassa fins a Sant Cugat. Finalment no s'aplicarà, segons confirmen fons de l'Arèa de Transports  Metropolitana (ATM), ja que la relació entre municipis veïns no es veurà afectada. Tot i així, no queda concretat com es produirà aquesta doble zona segons origen i destí. Una informació que arriba per sorpresa a la major part de la ciutadania i persones usuàries del servei i amb moltes incògnites.

Malgrat això, sí que prossegueix la integració de tarifes de 18 municipis de la Zona 2 amb l'escala de preus la Zona 1 (de forma que Sant Cugat, per exemple, si veurà abaratit el seu transport cap a Barcelona). Tanmateix, la CUP s'ha abstingut aquest matí al ple del Consell Metropolità (propi de l'AMB), on l'alcalde de Cerdanyola, el cupaire Carles Escolà, va assegurar que la CUP "està a favor de la integració tarifaria, però no d’aquesta manera"I és que genera greuges comparatius dins la pròpia comarca del Vallès. També en critica que els ajuntaments estiguin obligats a augmentar un tribut municipal, ingressos del qual serviran per a sufragar l'abaratiment dels bitllets. Per aquest motiu, la CUP s'ha abstingut, mentre que els socis de Govern (PSC, ERC i comuns) han votat a favor. De fet, Escolà ha demanat que l'Equip de Govern "entengui el fet metropolità com realitat territorial i no amb urgències partidistes"

Per això, la CUP Poble Actiu ha exigit un compromís ferm de que no s’implementarà cap increment dels preus del transport públic, l’any vinent, per intentar compensar l'entrada dels nous municipis a la Zona 1.

Millorar les connexions entre municipis del Vallès

Cal afegir que ens trobem una única potenciació d'encaix: la Gran Barcelona. És evident que la visió metropolitana és important, però no es pot ignorar les potencialitats i vincles del Vallès. Els desplaçaments dins la comarca arrosseguen deficiències tant en instal·lacions com en el planejament.

De fet, la connexió entre els municipis de la comarca és una mancança llargament reivindicada. També ha suposat un impediment per potenciar el transport públic dins la comarca la separació d’aquesta en múltiples zones tarifaries. Per exemple, essent l’única comarca amb dues capitals -i tot i la seva proximitat entre si-, aquestes dues es troben en zones diferents. Encara més: Des de Montcada fins a Vacarisses – municipis de la mateixa comarca- cal pagar una distància de fins a 4 zones. Seguim necessitant un model de transport públic que vagi més enllà de ser pensat per anar i tornar de Barcelona i això no pot passar per pedaços sinó per un repensament global i conjunt