La CUP denuncia que l'Ajuntament malgasta més del 15% del Pressupost de 2019 en pagar empreses privades per serveis que el consistori podria oferir a un cost menor

Marc Medina alerta que els contractes externalitzats acaben costant un 20% més a les arques públiques (ja que cal pagar el benefici industrial assegurat a l’empresa, l'IVA del servei i els costos indirectes)

La CUP ha votat avui en contra de la proposta de pressupost pel 2019, escandalitzada amb el fet que el pressupost destini més de 30 milions d’euros en la contractació de serveis a empreses privades externes. En aquesta partida s’inclou l’externalització del servei d’atenció domiciliària (SAD), el servei de neteja d’edificis municipals i el servei de menjadors escolars, per citar-ne alguns dels exemples més destacats. Segons el regidor Marc Medina, «estem parlant de més d’un 15% del pressupost corrent de l’ajuntament destinat a la contractació de serveis externs. Insistim, i no ens cansarem de fer-ho: Destinar una quantitat tan gran de milions públics a contractar serveis a empreses privades -l’objectiu de les quals no és altra que el lucre- no és pot qualificar de cap altre manera que d’irresponsabilitat política».

Dijous passat mateix, aquest ajuntament va aprovar els nous plecs del servei de neteja dels edificis municipals. D’un contracte que s’enfilava fins als 5 milions d’euros, gairebé; 1,1 milions no eren altra cosa que sobrecostos d’externalització (benefici industrial assegurat a l’empresa, IVA que cal pagar en cas d’externalització del servei, i costos indirectes de l’empresa): 1,1 milions d’euros de sobrecost, més d’un 20%, només en un sol contracte.

Per això, avui aprofitem per llançar una campanya en favor de la re-municipalització de serveis, en col·laboració amb la resta de nuclis de la CUP al Vallès Ocidental agrupats a la CAV (Candidatura Alternatives del Vallès).

Per una altra banda, s’incompleix de forma sistemàtica les propostes de resolució aprovades al ple municipal. Sense anar més lluny, tan sols fa 3 mesos s'aprovava una proposta de la CUP per iniciar un pressupost participatiu de ciutat que suposés un 1% del total del pressupost. "Sabeu quants diners del pressupost es destinen a complir aquest proposta? 0 euros dels 2,5 milions aprovats", avisa Marc Medina.

La CUP també creu que una ciutat que es proclama "Ciutat feminista" no pot destinar només un 0,4% del pressupost a polítiques de gènere. "L’eix feminista ha de ser una línia prioritària del pressupost municipal, i no creiem que aquest pressupost ho reflecteixi, ni molt menys", diu Medina. En definitiva: Aquesta estructura de despesa que s’allunya molt de respondre a un pressupost social. I de fet, no pensa en les necessitats de les classes populars de la nostra ciutat; fet pel qual la CUP ha votat avui en contra de la proposta de pressupost pel 2019.