La CUP crida a una empenta col·lectiva per elaborar la llista i el programa electoral de Terrassa

La formació anticapitalista arrenca la precampanya amb una Trobada Oberta, el pròxim 8 de febrer, en la que entre totes es decidirà el sistema i calendari de confecció de la llista, el manifest i els grups de treball

La CUP acaba d’arrencar la precampanya de cara a les eleccions municipals d’enguany. A quatre mesos vista del 26 de maig (diumenge de votacions), les anticapitalistes donen el tret de sortida amb la convocatòria de la primera Trobada Oberta, que tindrà lloc el proper divendres 8 de febrer. Cal remarcar que la CUP és un moviment assembleari i tothom hi decideix, ja que es tracta del sistema de democràcia interna més avançat.

Aquest acte, obert a tota la ciutadania que simpatitzi amb la CUP, servirà per debatre el sistema de confeccions de llistes (tant pel que fa a la forma de realitzar les primàries com al seu calendari d’aplicació). Com sempre, des de la CUP destaquen que volen fugir del personalisme, tot fomentant lideratges col·lectius i portaveus rotatoris.

Per això, i malgrat que la majoria de partits ja tinguin decidit i anunciat qui serà el seu cap de llista, els anticapitalistes encara es donaran el mes de febrer per debatre de forma assembleària (i tranquil·lament) quins són els perfils polítics més adients donar resposta a l’activitat institucional. En tot cas, la candidatura electoral de la CUP serà paritària.

En segon lloc, les assistents a la Trobada Oberta també debatran i aprovaran el Manifest de partida de la campanya. Finalment, també es decidirà l’esquema de Grups de Treball per confeccionar el Programa Electoral, de forma que siguin totes les simpatitzants les que redactin les anàlisis de conjuntura i les propostes de transformació de la ciutat.

La trobada tindrà lloc al Centre Cívic Francesc Macià, el pròxim divendres 8 de febrer, de 18 a 20 hores. L’anunci de l’acte a Xarxes Socials ha vingut acompanyat de la presentació del lema de precampanya, que és «Amb empenta col·lectiva». Aquesta idea força ha estat refrendada, al gener, pels prop de 30 militants que estan participant del brainstorming conceptual i disseny de precampanya.

També s’acompanya de la nova línia gràfica, adreçada als mesos de precampanya electoral i que pretén ser un revulsiu en la política comunicativa de la CUP a Terrassa.