La CUP arrenca dissabte la seva programació dins el 'Terrassa Cooperativa' amb un tast de vins de Km 0 i verdures 'eco' al Mercat

Donarà pas a un debat sobre les dificultats i reptes que enfronta la pagesia de la comarca, amb els agricultors de Ca n'Oliveró, Cal Masvalls i el Celler Morral

La CUP considera que l’Economia Social i Solidària (ESS) ha de ser un eix bàsic de l’Ajuntament de Terrassa i les administracions públiques en general. Per això, la formació anticapitalista pretén posar el seu gra de sorra i participa activament de la 4a edició de la «Terrassa Cooperativa», que justament arrenca avui els seus actes.

De fet, la CUP organitza fins a 3 activitats diferents, en el marc del programa oficial. El primer acte té lloc aquest dissabte a les 12 hores i consisteix en un Tast de vins de Km 0 i fruites i verdures agroecològiques, que tindrà lloc al Mercat de la Independència, el qual donarà peu a un debat sobre l’estat de la pagesia de la comarca, amb els seus problemes i reptes de futur. Hi participen les finques agrícoles amb parada pròpia al mercat Ca n’Oliveró i Cal Masvalls, així com el Celler Morral. L’associació de comerciants del Mercat també hi col·labora.

El segon és la presentació de la col·lecció de llibres «Eines», uns petits volums de formació en diferents eixos de l’Economia Social. Hi participa Arnau Gal, de l’Ateneu Cooperatiu del Vallès Oriental, Félix Pardo del nucli local de la XES, i Jordi Panyella (editor de la col·lecció mitjançant l’editorial Pol·len) i tindrà lloc a la Bau House, el dimarts 13 a les 19 hores.

El tercer acte és la taula rodona «Arrels entre l’asfalt: Mapa terrassenc per consumir productes agroecològics», en torn als diferents models de distribució i comercialització de l’agroalimentació. Hi participen les agrobotigues l’Egarenca (Terrassa) i El Rodal (Sabadell), grups de consum com la Cooperativa de Consum i Resistència de l’Atzur i el Rusc (de ¡La colmena dice sí!), entitats Mercat Cooperatiu Agroecològic de Barcelona (projecte ‘singular’, finançat per la Generalitat, que promou les iniciatives agroecològiques)... Es tracta de fer una mapejada sobre totes les vies per aconseguir a Terrassa aliments ecològics i de proximitat. Tindrà lloc a la Coral dels Amics (carrer Pantà) i comptarem amb un stand de llibres -per afavorir la formació-, de la mà d'una llibreria cooperativa de la ciutat, així com amb un tast de cerveses de la la microfactoria de cervesa terrassenca La Resclosa.

Així mateix, la CUP ha participat del disseny del Pla de Comunicació de la Fira (juntament amb l’equip tècnic del Servei d’ESS); convida les seves bases a assistir de forma activa i massiva a la Fira que té lloc el 24 de novembre a la Plaça Vella; i enceta la campanya a xarxes socials anomenada #RememJuntes per l’Economia Social, amb la qual difondrà els valors cooperatius de forma intensa durant tot el mes de novembre. L’objectiu és aprofundir sobre l’Economia Social; la Sobirania Alimentària; el Comerç Local i el consum de proximitat; la pràctica feminista dins les cooperatives i la reapropiació de l’Espai Públic com escenari on desenvolupar projectes d’ESS.