Instem l'Ajuntament a treballar només amb banca ètica

De fet, proposem dur a terme totes les operacions bancàries mitjançant entitats com Triodos Banc, Fiare i Coop 57

També apostem per cancel·lar els comptes bancaris que encara es mantinguin amb entitats no ètiques (com ara BBVA, Banc Santander, Bankinter, Caixa Banc, Banc Sabadell, Bankia, Catalunya Caixa), un cop amortitzats els préstecs pendents. Tampoc volem establir cap nou vincle ni relació amb entitats bancàries que no siguin ètiques.

I és que les entitats convencionals i lucratives han estat còmplices de generar desigualtat. Per exemple, segueixen ordenant desnonaments de forma sistemàtica. Només als Països Catalans, s’han fet fora de ca seva fins a 178.950 famílies des del 2008 (amb una mitjana de 90 desnonaments diaris). A més a més, hem hagut de pagar les seves pèrdues i crisis amb els diners de totes (de fet, el govern espanyol ha rescatat entitats financeres amb més de 100.000 milions d’euros).

O sigui que ens fan fora de casa, alhora que hem de pagar el rescat dels bancs. Allò curiós és que paral·lelament a la voràgine de les retallades socials i precarització laboral, els bancs han augmentant els seus ingressos.

D’altra banda i, de forma recorrent, les entitats financeres s’han tacat les mans de sang internacional. És més que conegut els vincles financers que mantenen amb les principals empreses d’armament com EADS, Honeywell, General Dynamics, Raytheon, Textron o Instalaza.

Per això, volem una Terrassa que només treballi amb banca ètica.

Volem cancel·lar els comptes bancaris que encara es mantinguin amb BBVA, Banc Santander, Bankinter, Caixa Banc, Banc Sabadell, Bankia, Catalunya Caixa...