L’Ajuntament manté les parades de bus per dones en el Bus Nit i les estén als polígons industrials del Sud

Els resultats de la prova pilot són satisfactoris, tot i que la CUP insisteix que cal més difusió: «Les dones no poden demanar allò que no saben que existeix»

 

Conclosa la prova pilot del servei de Parades Intermèdies, l’Ajuntament de Terrassa valora el servei molt positivament, «atès que el servei ha tingut bona acollida i no ha presentat problemes imprevists», apunten des de les regidories de Mobilitat i Polítiques de Gènere. Per això,l’Ajuntament proposa implementar-lo de manera definitiva i ampliar la iniciativa a la línia 10, en el tram concret dels polígons industrials sud de la ciutat, atès que són zones menys transitades i on la percepció d’inseguretat pot ser més acusada. També es proposa fer-ho en les franges horàries nocturnes, pel que l’horari anirà variant al llarg de les estacions de l’any, ajustant-se a l’hora d’encesa de l’enllumenat viari de la ciutat. Una vegada analitzada aquesta ampliació, transcorreguts 3 mesos, es podrà estudiar possibles noves ampliacions.

Segons l'informe de les regidories de Polítiques de Gènere i de Mobilitat, en total han estat 22 dones les que han utilitzat aquest servei de Parades Intermèdies durant la prova pilot, que ha tingut lloc entre el 15 de juny al 25 d’octubre. Aquesta xifra respon als 38 dies en els quals s’ha aplicat (divendres i dissabtes, a més dels dies de Festa Major) en el conjunt dels quals hi ha pujat al “Bus Nit” un total de 8.205 persones. Dels 38 dies que s’ha realitzat aquest servei de parades, en 31 dies no l’ha utilitzat ningú (82%). La mitja actual d’utilització d’aquest servei és de 0,57 persones/dia, sobre un total de 202 al dia que utilitzen el “Bus de Nit”.

A l’igual que ha passat en altres ciutats on s’ha posat en marxa aquesta iniciativa, la demanda inicial no és massa elevada. En part es deu a que les parades del Bus Nocturn ja estan molt properes les unes de les altres. Per la CUP, però, en el cas de Terrassa ha mancat ambició comunicativa. «Les dones no poden demanar allò que no saben que existeix», explica Alba Díez, de la Comissió feminista de la CUP.

Per això, la CUP aposta per augmentar substancialment la difusió: «No només a xarxes socials, el més important ara per ara és posar cartells publicitaris a les marquesines de les parades de bus, perquè potencialment ho poden veure les principals interessades». Actualment, es llueix un petit cartell oferint el servei, darrera la cabina del xofer. «I és del tot insuficient, ja que només ho veu qui seu allà», argumenta Díez. Una altra possibilitat és fer publicitat amb vinils a l'exterior dels busos, que també s'hi adreça al seu públic objectiu.