La CUP anima l'Ajuntament a estudiar com impedir la publicitat que fomenti la pressió estètica a l'espai públic
Posa com exemple els anuncis d'una clínica de cirurgia estètica a les cabines telefòniques de la Rambla, que inciten les dones a augmentar-se els pits
Donat que podria ser que no fos competència directa de l'Ajuntament, sinó de l'empresa concessionària, caldrà estudiar com modificar els plecs de condicions per a evitar que puguin mostrar aquest tipus d'anuncis. De fet, animem la regidoria a investigar si hi ha algun tipus de protocol ja existent. I en tot cas, proposem fer un requeriment oficial per la retirada dels anuncis de les cabines.
Contra-campanya
Sirvent afegeix que la pressió estètica "és una vexació contra la dona, malgrat sigui simbòlica". I proposa igualment fer una contra-campanya amb missatges no sexistes. I que s’ofereixei als terrassencs i terrassenques un altre referent igualment vàlid, tot i que no encaixi amb els seus motllos i les seves mides imposades. Cossos no normatius. Com deia el col·lectius femnista de sabadell Justa Revolta, aquest estiu: “Imperfectament belles”. Tot aprofitant els panels de propietat municipal. I amb l’objectiu que aquesta publicitat de pressió estètica no monopolizti l’espai públic.
Aquests anuncis són pressió estètica; i aquesta pressió és alhora la punta de l'iceberg d'una xacra de la qual després tant ens alarmem: malalties i trastorns de la nutrició, depressió per falta d'autoestima...