Resolució de la CUP de Terrassa sobre les eleccions del 25N

Des de la CUP de Terrassa volem enviar, en primer lloc, una forta abraçada al poble palestí que recentment ha estat reconegut com a estat observador per l’ONU. Després dels bombardejos a Gaza de les últimes setmanes perpetrats per Israel, sembla que els palestins han fet un pas endavant en el seu camí cap a la llibertat. Amb això, no s’ha d’oblidar que Palestina encara no és un Estat de ple dret, i que les ocupacions israelianes a territoris palestins continuen impunement. Des de la CUP de Terrassa seguirem denunciant aquests fets fins que el poble palestí, com la resta de pobles oprimits del món, assoleixin la plena llibertat.

Més a prop nostre, el govern de l’Estat Espanyol acaba de consumar un atac a un dels col·lectius més vulnerables. La pujada anunciada, sense actualitzar, de tan sols un 1% en les pensions (per a les pensions de menys de 1000€ del 2%), tenint en compte que l’IPC se situa en el 2,9% , suposarà una retallada de més de 400€ anuals per pensionista, precaritzant encara més la seva situació, i situant a moltes persones d’aquest col·lectiu sota el llindar de la pobresa.

Mentre la crisi colpeja cada cop més fort a les classes populars del país, en els darrers dies s’ha destapat un nou cas de corrupció en el nostre entorn més proper. No es tracta d’un cas aïllat, sinó que se suma al conjunt de casos destapats en els darrers anys al conjunt dels Països Catalans, fet que posa en evidencia una relació cada vegada més estreta entre la corrupció i la dinàmica del propi sistema.

Davant d’aquestes situacions que comporten un increment  de la resposta popular, els governs del PP i CIU responen augmentant cada cop més la repressió sistemàtica. Els darrers casos arran de la vaga del 14N, amb una dona perdent la visió en un ull a causa d’un impacte de bala de goma ho constaten.

És en aquest context polític, econòmic i social que la CUP-AE ha aconseguit 3 diputats al parlament autonòmic, després d’un mes de mobilització popular molt important, amb assemblees obertes a tot el territori, amb molta feina, i demostrant que una altra manera de fer política és possible. Hem de tenir clar que els 3 diputats de la CUP-AE no aniran al parlament a fer el joc polític. La tasca del David, la Georgina i el Quim no és altra que la de portar la veu del carrer, la veu de les classes populars, a l’interior d’aquest parlament arcaic.

Des de la CUP de Terrassa, per la nostra banda, fem una valoració positiva dels resultats obtinguts a nivell local. Comparant amb els resultats de les darreres eleccions municipals del 2011 l’ascens ha estat més que notable, passant de 874 vots i un 1,22% a 2267 vots i un 2,18% el passat 25N. Són uns resultats encara molt discrets en una ciutat com Terrassa, però confirmen el potencial de creixement de la CUP al nostre municipi i a arreu del territori.

En aquestes eleccions la CUP-AE si que ha aconseguit vots a tots els barris de Terrassa, aconseguint un creixement força important en barris d’arrel popular com Ca N’anglada, Segle XX o Can Palet, deixant palesa la indestriabilitat dels tres eixos fonamentals que defensa la CUP: social, nacional, i democràtic.

La CUP de Terrassa continuarem treballant en la construcció de la Unitat Popular al municipi, teixint xarxa amb les diferents lluites de la ciutat, participant en les mobilitzacions, organitzant assemblees obertes, i amb la intenció d’irrompre a l’Ajuntament de la ciutat en les properes eleccions municipals del 2015, portant la veu dels moviments socials del municipi a les institucions.

Ara més que mai, “És l’Hora del Poble”!

Terrassa, 7 de desembre de 2012