L'Ajuntament insta els policies a enretirar la querella i revisarà el model policial

Mostrem una prudent satisfacció davant el compromís de presentar un nou Pla Director de policia en les properes setmanes

La reunió entre l'equip de Govern i la delegació de la CUP, acompanyada dels col·lectius SAT i Alerta Solidària, ha conclòs fa escassos minuts a l'Ajuntament de Terrassa. La sensació inicial és de prudent satisfacció, donats els importants anuncis que ens ha fet arribar l'alcalde, Jordi Ballart. De fet, existeix una coincidència entre la CUP i l'equip de Govern sobre la necessitat de revisar el model policial a la ciutat.

1. Concretament, l'alcalde ens ha comunicat que ha instat els agents querellants a desestimar la denúncia interposada contra la regidora Maria Sirvent.

2. També han anunciat la presentació d'un nou Pla Director de Policia Local, en el que porten treballant en els darrers mesos. Serà públic en les properes setmanes.

3. Aquest Pla Director contempla l'extinció del GIP (nomenclatura actual de l'antic GIE), tot constatant la polèmica que ha caracteritzat la seva existència.

4. El Pla Director camina en la línia de repensar el model policial, orientant el cos cap a una policia de proximitat i al servei de la ciutadania.

Donada aquesta actitud proactiva de l'Ajuntament, la delegació de la CUP ha mantingut la ma estesa per a treballar junts en aquesta remodelació policial. Encara més, la CUP ha ofert el seu assessorament, dins el possible, mitjançant els equips de govern dels ajuntaments on participa (com Sabadell i Badalona).

Així, la CUP es compromet a fer de pont o intermediari amb experiències de replantejament del model policial local, tot defensant un cos de caire veïnal i al que se li llevi qualsevol rastre de cos repressiu.

La CUP ha ofert el seu assessorament, dins el possible, mitjançant els equips de govern dels ajuntaments on participa (com Sabadell i Badalona)