La CUP sorteja dos passis per veure els castells de Festa Major des del balcó de l'Ajuntament

Ho considera un “petit privilegi”, de forma que es cedeixen els espais per segon any consecutiu

Tal com ja va fer en la seva estrena municipal de l’estiu passat, la CUP Terrassa no farà ús dels dos passis que els pertoca, en tant que grup municipal, per accedir al balcó de l’Ajuntament durant la actuació castellera, coincidint amb Festa Major, del diumenge de festes. I és que la CUP considera un “petit privilegi” poder accedir al balcó municipal per veure des d'allà els castells, de forma que es tornen a cedir els dos nostres espais a la ciutadania.

Per això, s’obre un sorteig via Xarxes Socials per a que tothom que desitgi accedir-hi pugui participar. Per a entrar al sorteig només s’ha d’utilitzar el hastag de la campanya, que és #PerFestaMajorElPobleAlBalcó (escrit indistintamente en mínuscules com majúscules). Caldrà fer esment d’aquest hastag via el compte de Twitter (@CUPTerrassa), o de la pàgina de Facebook (www.facebook.com/CUPTerrassa) o d’Instagram. També es pot enviar un e-Mail a l’adreça [email protected].

Es tracta del segon any que la CUP realitza aquest petit acte festiu i es consolida com una tradició ‘cupaire’ per Festa Major. L’any passat hi van participar 72 persones al sorteig. El nom de la guanyadora va ser seleccionat per les mans innocents de dues joves castelleres.

La CUP no participarà del seguici d'autoritats ni entrarà a la Catedral

De fet, també renunciarem a altres tasques que ens pertoquen com a grup municipal. És el cas dels actes protocol·laris de diumenge, en relació al Seguici d'Autoritats que enllaçarà l'Ajuntament i la Catedral. I que a més a més comptarà amb la presència del Bisbe.

La CUP respecta les creences religioses de totes les persones, però considera que han de quedar en l'àmbit privat d'aquelles mateixes persones. No pas en l’Administració Pública. Es per això que la CUP renuncia a participar del Seguici, negant-se així a coincidir amb representants eclesiàstics. A pocs dies pel dia de la Diada LGTBI del 28 de juny, la CUP no compartirà espai amb membres de l’Església Catòlica que al País Valencià alerten contra “l’imperi gai” que vol conquerir l’Estat.

A més a més, tampoc no entrarem a la Catedral ni participarem de la missa. I igualment hem de criticar que la corporació municipal participi d'un acte uniconfesional (el catòlic), i que a més a més l'equip de Govern introdueixi a la Catedral el penó municipal (exemplar històric de la bandera de Terrassa, que actualment queda a la Sala de plens).

Creiem que la separació entre el fet públic i el confessional hauria d'estar més que superat en ple 2016, respectant així les creences (múltiples i diverses) que viuen a Terrassa. Es per això que visualitzarem aquest rebuig, simbòlicament, en la vestimenta de la regidora Maria Sirvent durant el Ball de Plaça. I és que aquest acte, per contra està organitzat per la societat civil i no té res a veure amb creences particulars. De fet, els actes de cultura popular són un dels eixos fonamentals del que hauria de ser una Festa Major.

3.000 diaris

La CUP ha preparat un diari sobre l’activitat desenvolupada a l’Ajuntament durant aquests primers 365 dies de legislatura. I en dsitribuirà fins a 3.000 exemplars, durant la setmana que ve i en el marc de l’inici de la Festa Major de Terrassa. #365diesAjuntament

Cartell felicitador

Així mateix, la CUP tunejarà de forma festiva els seus logos a totes les Xarxes Socials on té presència. I dedicarà el seu cartell digital per felicitar la FM a la xacra masclista, sota el lema #PerFestamajorNoSiguisBavós