La CUP s'oposa a mercadejar amb un bé comú com l'aigua i proposa re-municipalitzar directament

La regidora Sirvent critica els termes de la hipotètica 'consulta' que l'Ajuntament assegura estar preparant

La CUP de Terrassa entén que el servei d'aigua és un dret tan bàsic que no és possible fer subhastes ni mercadejar amb ell. Per això, avui ha presentat la seva posició definitiva en relació a la hipotètica consulta, tot manifestant que hi han línies vermelles que no es poden traspassar

La regidora Maria Sirvent ha posat com a exemple altres drets bàsic com la sanitat i l'Educació, en els quals ja hem vist quines greus conseqüències ha tingut la seva privatització. Sirvent ha posat d'altres exemples: "Si ara mantenim l'aigua privatitzada, que serà el següent? Cobrar pel sol? Externalitzar l'aire que respirem? Doncs més enllà de l'anècdota, no deixen de ser els mateixos elements naturals, necessaris per a la reproducció i sostenibilitat de la vida humana".

A la trobada també ha comparegut l'electe de la Diputació de Barcelona Maria Rovira, qui ha explicat que és que el posicionament de la CUP parteix de que "l’aigua és un dret universal, no una mercaderia". Que és un bé comú i que com a tal ens pertany a totes i tots. I ha afegit: "Com a bé comú no queda cap altra opció que apostar nítidament per fer d’aquest bé un bé públic i col·lectiu".

Per tant, la consulta sobre l’aigua hauria de girar sobre el model de gestió pública d’allò comú que volem i no sobre si l’aigua ha de ser un bé comú o no. Segons el regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Barberà, Fabià Diaz (també present a l'acte d'avui), "una participació ciutadana rica és aquella que decideix com es gestionen els recursos col·lectius, ja siguin els béns comuns o els diners, però que blinda la possibilitat de perdre drets sobre aquests". Diaz, a més a més, ha explicat quines passes han seguit al seu municipi per a municipalitzar el servei, donat que es trobaven en una situació similar a la de Terrassa.

El debat no pot ser si l’aigua és un bé comú o no, sinó de quina manera volem que s’exerceixi la seva gestió pública. Per tant, la CUP no dóna suport a la consulta que prepara l'Ajuntament. I arrenca des d'avui la campanya #AiguaÉsDeTotes.