La CUP ret homenatge als espais de la resistència dels terrassencs en la defensa del referèndum de l'1-O

Arrenca la campanya electoral deixant flors grogues a l'escola Lanaspa i encartellant els primers cartells davant la seu d'UniPost

La CUP va arrencar ahir la campanya electoral del 21D amb una "Ruta de la Dignitat", tot recorrent els indrets simbòlics del referèndum del passat dia 1 d'octubre. Una cinquantena de militants i simpatitzants van anar primer davant la seu del PP, a la Rambla, un dels punts calents de la Vaga General del 3 d'octubre en contra de la repressió policial. Seguidament es van desplaçar a l'escola Lanaspa, on activistes de la CUP van dipositar un ram de flors de color 'groc rebel' a les portes del centre escolar. Finalment, es van dirigir a la seu d'UniPost, assetjada per la Guàrdia Civil en l'intent de segrestar les butlletes de votació i les citacions de taula.

Va ser allà on, fregant la mitjanit, les activistes de la CUP van realitzar la primera encartellada simbòlica. El portaveu de campanya, Oriol Frisach, va assegurar que la CUP veu aquestes eleccions com a il·legítimes, ja que formen part de les mesures imposades per l’estat a través de l’aplicació del 155. "Malgrat tot, i acceptant la contradicció que suposa ser presents en aquestes eleccions, no tenim cap dubte que cal sortir a guanyar", va assegurar Frisach, per afegir tot seguit: "No perquè aquesta opció sigui preferible, sinó perquè és absolutament indispensable, si volem mantenir la dignitat del nostre poble i avançar en la construcció de la república"

* Ruta seguida ahir:

A Terrassa, la CUP ha volgut que aquest inici de campanya tingués un alt valor simbòlic, recorrent aquells espais que han esdevingut símbols de la resistència dels terrassencs en la defensa de la sobirania del nostre poble:

• La Rambla, davant la seu del PP. Escenari el dia 3 d’octubre d’una de les manifestacions més grans que s’han vist mai a la nostra ciutat, i que culminava un dia de vaga general històric.
  • Escoles i instituts, com Lanaspa, on milers de terrassencs i les terrassenques van resistir el 1O, per fer efectiu el referèndum, davant la brutal repressió.
  • la seu d’UniPost, on el 19 de setembre els terrassencs i les terrassenques van dir prou, davant l’amenaça de la Guàrdia Civil.

Oriol Frisach: "Malgrat tot, i acceptant la contradicció que suposa ser presents en aquestes eleccions, no tenim cap dubte que cal sortir a guanyar"