La CUP no veu justificada l’ajuda de 42.350 euros als Corporate Games i en demana l'anul·lació

El regidor Marc Medina dubta del suposat 'retorn econòmic' que deixarà a Terrassa, alerta que la RSC "serveix per blanquejar la imatge de les grans empreses" i demanarà a l'Ajuntament quines despeses extra haurà de pagar eninfraestructures i personal

 

 

La CUP mostra la seva disconformitat amb la política d’atracció econòmica de l’Ajuntament de Terrassa, tota vegada aportarà 42.350 euros a una organització privada per tal que faci un esdeveniment empresarial a la ciutat. 

La CUP no veu justificada aquesta ajuda econòmica, ja que dubta del suposat “retorn econòmic” que pugui deixar i a qui li deixarà. El regidor Marc Medina, a més a més, demanarà a la regidoria d’Economia que especifiqui quines despeses complementàries haurà d’assumir el Consistori, especialment a nivell de logística dels equipaments i la mobilització de personal de la plantillaque hi estarà dedicada (a banda dels ja esmentats 42.350 euros en concepte de cànon). 

Sense dubte, la CUP creu que aquests quasi 43.000 euros podrien ser destinats a projectes transformadors i demana a l’Ajuntament que aturi aquest conveni amb els promotors. Igualment, és escandalós que una de les principals partides econòmiques esportives per a 2018 se l’endugui una empresa privada externa a la ciutat. Difícilment es pot entendre aquesta iniciativa com a una eina de foment de l’esport.     

A més a més, la proximitat de la data d’aquest esdeveniment (abril de 2018) amb les eleccions municipals (maig de 2018) susciten dubtes a la CUP, que creu que l’equip de Govern podria dotar el festival d’una pàtina d’autopromoció de la bona gestió municipal

Responsabilitat social?

Finalment, el regdior Marc Medina també alerta sobre el contingut ideològic de l’esdeveniment, que no és altre que destacar les bondats de la Responsabilitat Social Corporativa i les empreses que l’apliquen. Tanmateix, la CUP considera que la RSC és senzillament una estratègia de màrqueting, orientada a blanquejar la imatge de les grans empreses. Així, els departaments de RSC pretenen fomentar una cara amable de l’empresa -davant l'opinió pública- amb projectes benèfics i caritatius; a fi de contrarestar les actuacions de mala praxi de les pròpies empreses.

La CUP demanarà a l'Ajuntament quines despeses extra haurà de pagar en infraestructures i personal

 

També considera que la RSC és senzillament una estratègia de màrqueting, orientada a blanquejar la imatge de les grans empreses