La CUP lamenta que els partits s'oposin a avançar l'inici del Ple al matí i evitar així que acabi de matinada

Els 'tempos' actuals són un atac per a la participació ciutadana, per a la qualitat del debat polític i pels drets de les treballadores municipals

La CUP lamenta que els partits polítics representats al Consistori, tret de la pròpia CUP i el grup de Convergència, no vulguin modificar profundament l'horari de celebració dels Ple municipal. De fet, a la Junta de Portaveus extraordinària de la setmana passada, la CUP va proposar avançar les sessions al matí, de forma que comencin a les 10 hores i s'allarguin les hores que sigui sense haver de patir els inconvenients actuals.

I és que, ara per ara, són moltíssims els motius per a reformar aquest horari desfasat de les sessions. Per una banda, l'assistència de la ciutadania a la Sala només es produeix de 18 a 20 hores, de forma que els visitants marxen abans de sopar i el saló de plens queda pràcticament buit a partir de les 21 hores. Per tant, difícilment és un horari que fomenti la Participació Ciutadana. Ans al contrari, la dificulta.

En segon lloc, el fet que el debat s'estengui durant el vespre i entrada la matinada fa que la qualitat de les intervencions i arguments cau considerablement. No sembla raonable que una activitat intel·lectual i discursiva sigui pròpia de les 02.15 hores de la matinada, que és l'hora en la que s'ha arribat a tancar el ple més llarg d'aquesta legislatura. Es qüestió de lògica: La lucidesa de la majoria d'éssers humans està associada al binomi dia/nit.

En tercer lloc, des de la CUP també considerem que no són unes òptimes condicions laborals per a les treballadores municipals, malgrat que sigui part del contracte. I és que la Conciliació Laboral i Familiar ha de ser una guia que ens orienti en l'activitat municipal. Una màxima que també creiem que han de gaudir totes les regidores, les diferents assessores dels grups municipals i les periodistes que segueixen el Ple.

Si tot això no és fos suficient, darrerament ens trobem un problema afegit: I és que l'alcalde Ballart va optar per suspendre el darrer Ple a les 00.00 hores del passat dijous de Ple. En aquell moment, només quedaven una proposta d'ERC, una de TeC... I les 3 de la CUP! D'aquesta forma, tots els partits van poder debatre totes o la majoria de les seves mocions. Mentre que la CUP no va poder defensar cap ni una de les tres que havia presentat. És evident l'atac a la pluralitat que suposa aquest fet, si es repeteix en més ocasions. A més a més, volem deixar clar que la solució no passa, tal com se'ns ha indicat amb paternalisme, per presentar menys mocions. El Ple es fa per a debatre i l'oposició fa política tant fiscalitzant l'acció de Govern com presentant les seves pròpies mocions. Limitar el nombre de mocions és limitar la llibertat d'expressió.

Per tots aquests motius, la CUP defensa modificar l'hora d'inici del Ple. Alguns regidors d'altres partits s'excusen en que tenen altres feines. Ho entenem, és clar, però la la pròpia llei preveu aquests casos i l'exonera d'assistir a la feina (tot recuperant les tasques en altres moments). I també entenem que el sou de les regidores ens obliga a aquest mínim decòrum envers la ciutadania de Terrassa.

Igualment, tant PSC com ERC al·leguen que el darrer dijous de mes coincideix amb el ple de la Diputació, fet pel qual no es pot avançar l'hora del ple ja que l'alcalde Ballart i el regidor republicà Isaac Albert hi participen. Llavors és tan senzill com celebrar el ple un dia abans o un dia més tard.

La modificació repercutirà en una millora substancial dels plens. És possible i està a les nostres mans. Fem-ho.

El fet que el debat s'estengui durant el vespre i entrada la matinada fa que la qualitat de les intervencions i arguments cau considerablement.