La CUP insisteix que no es pot mercadejar amb un "bé comú" com l'aigua i mostra la seva alegria per encaminar-nos ja cap a la gestió directa

La regidora Sirvent ja va defensar al maig que la consulta directa no era adequada, ja que l'aigua és un bé públic i no es pot fer subhastes amb ella

La CUP de Terrassa considera la decisió presa pel Consell Editorial de l'Aigua com a "històrica", donat que els darrers fets en aquest conflicte ens encaminen cap a la gestió directa del servei: Sí al debat i la participació, però sense una consulta que només beneficiava a Mina.

Per això, els primers sentiments que arriben als 'cupaires' són els d'immensa alegria per aquesta victòria popular que ja s'intueix pels propers mesos. I sense dubte, cal felicitar tant a la Taula de l'Aigua com a tots els moviments socials i ciutadanes que han pres part en aquesta batalla. De fet, és la ciutadania qui guanya, amb aquesta decisió. Per això, avui és el dia de felicitar-nos col·lectivament, com a societat, per la passa feta.

A partir d'ara, l'Ajuntament recupera la sobirania per a oferir un servei indispensable en el sosteniment de la vida. No només podrà millorar el servei i fins i tot rebaixar la tarifa (a mitjà termini), sinó que es podran evitar talls d'aigua per impagament, en una època d'emergència social com la que vivim.

La consulta que s'estava dissenyant, a més a més, no garantia les condicions d'igualtat entre la societat civil i l'empresa concessionària. I així ho vam alertar des de la CUP ja a principis del mes de maig, tot refusant la necessitat de seguir endavant amb la consulta (http://terrassa.cup.cat/noticia/la-cup-soposa-mercadejar-amb-un-be-comu-com-laigua-i-proposa-re-municipalitzar-directament).

I és que entenem que no és possible fer subhastes ni mercadejar amb l'aigua. Com diu la regidora Sirvent, "és un dret universal, no una mercaderia". I afegeix: "Com a bé comú no queda cap altra opció que apostar nítidament per fer d’aquest element un bé públic i col·lectiu".

Per tant, el debat no pot ser si l’aigua és un bé comú o no, sinó de quina manera volem que s’exerceixi la seva gestió pública.

Com vam dir durant la campanya, si #RememJuntes, aconseguim que #AiguaÉsDeTotes.

Si #RememJuntes, aconseguim que #AiguaÉsDeTotes