La CUP dóna suport a la vaga d'Educació de dimecres i participarà a les protestes convocades per CGT i COS

Demana al Govern de JxSí augmentar en 150 milions d'euros la partida educativa, per així facilitar  l'acord en la negociació dels Pressupostos 2017

La CUP Terrassa defensa activament la vaga convocada pels sindicats CGT i COS en l'àmbit educatiu.Les militants i simpatitzants de l'assemblea de Terrassa estan plenament en sintonia amb les seves reivindicacions i entenen els motius que els han portat a convocar la protesta.

Per això, militants cupaires donaran suport aquest dimecres a la vaga, tant a les escoles i instituts de Terrassa com a la manifestació central de Barcelona.

L'educació és una qüestió central en la nova República que volem construir. A més a més, veiem el debat en relació al que hauria de ser el darrer pressupost de l'autonomia una oportunitat per a revertir retallades i millorar les condicions de vida de la població. Cal donar des d'ara mateix senyals i compromisos del nou país que volem construir: l'educació com a pilar central, l'equitat, la inclusió i la igualtat d'oportunitats mitjançant un sistema d'ensenyament públic gratuït i universal.

Les propostes de la CUP han tingut una escassa acceptació per part de Junts pel Sí i el Govern en els debats previs a l'aprovació de la tramitació parlamentària del projecte de Pressupost 2017. Però incrementar la partida educativa en almenys 150 milions d'euros serà una bona mesura de cara a facilitar l'acord en torn als pressupostos.

I és que considerem que les reivindicacions i propostes de la Comunitat Educativa són raonables, de sentit comú i de mínims, de cara a revertir el cicle de retallades, dignificar l'educació pública, contribuir a l'equitat, la inclusió i la igualtat d'oportunitats. I per posar les primeres pedres de la nova escola republicana. Aquestes reivindicacions són socialment majoritàries. I la CUP Terrassa es fa ressò de l'opinió i l'opció majoritàries de la ciutadania catalana en matèria educativa.

Incrementar la partida educativa en almenys 150 milions d'euros serà una bona mesura de cara a facilitar l'acord en torn als pressupostos