La CUP demana que la missa a la Catedral i la passejada amb el Bisbe quedin al marge del programa públic de la Festa Major

El regidor Marc Medina no participarà del Seguici d’Autoritats ni entrarà a l'església i creu que manca laïcitat a la FM  de Terrassa

La CUP no assistirà al Seguici d'Autoritats (que enllaça l'Ajuntament i la Catedral), donat que està concebut com una passejada -a la pràctica- de caràcter religiós, amb la presència del Bisbe de Terrassa i amb final a la pròpia Catedral. El Bisbe de Terrassa es va absentar del Seguici l’any 2016, fruit de la pressió de la CUP i d’altres sectors progressistes. Però l’any passat, Saiz meneses tornà a prendre part.

Segons el regidora Medina, "la CUP respecta les creences religioses de totes les persones, però considera que han de quedar en l'àmbit privat d'aquelles mateixes persones". I no pas en l’Administració Pública. "És per això", afegeix Medina, "que tampoc no entrarem a la Catedral ni participarem de la missa". La CUP igualment ha de criticar que la corporació municipal participi d'un acte uniconfesional (el catòlic), i que a més a més l'equip de Govern introdueixi a la Catedral el penó municipal (exemplar històric de la bandera de Terrassa, que actualment resta a la Sala de plens).

La CUP destaca que la separació entre el fet públic i el confessional hauria d'estar més que superat en ple 2018,respectant així les creences (múltiples i diverses) que viuen a Terrassa.

Cartell anunciador

Per una altra banda, la CUP creu que l’Ajuntament ha desperdiciat una gran oportunitat de visibilitzar la lluita feminista, si hagués inclòs dins el cartell anunciar de les festes el lema “Només Sí és Sí”, triat per la regidoria de Polítiques de Gènere per prevenir les agressions sexuals.

A més a més, la possibilitat d’incloure aquest lema va ser aprovat al ple de maig, per mitjà del pack de mesures proposades per la CUP. Amb excuses peregrines,  l’Ajuntament no ha realitzat a la fi aquest petit gest (a cost econòmic zero) i que marcaria un precedent molt potent de cara a la visibilització de les violències masclistes durant la Festa Major.

Votació d'un concert

Malauradament, enguany no s’ha pogut votar cap concert de Festa major. És un greu incompliment d’un anunci del propi Equip de Govern, realitzat al maig de 2017. La CUP espera que l’any que ve, en aquestes alçades de l'any, la ciutadania de Terrassa ja hagi desallotjat els actuals inquilins de la regidoria de Cultura.

Cultura Popular

Per una altra banda, Medina ha felicitat les entitats de cultura popular de la ciutat, "que són el cor i esperit de la Festa Major". I entre d'altres, la iniciativa per triar la persona capgrossa de l’any, "que és una tradició molt emblemàtica i amb arrel popular".

Sorteig de castells

Tal com ja ha portat a terme els tres darrers estius d’ençà que va entrar a l’Ajuntament, la CUP Terrassa no farà ús dels dos passis que els pertoca, en tant que grup municipal, per accedir al balcó del consistori durant l'actuació castellera del diumenge.

L’Ajuntament ha desperdiciat una gran oportunitat de visibilitzar la lluita feminista, si hagués inclòs dins el cartell anunciar de les festes el lema “Només Sí és Sí”

Enguany no s’ha pogut votar cap concert de Festa Major: És un greu incompliment d’un anunci del propi Equip de Govern