La CUP anima l'Ajuntament a estudiar com impedir la publicitat que fomenti la pressió estètica a l'espai públic

Posa com exemple els anuncis d'una clínica de cirurgia estètica a les cabines telefòniques de la Rambla, que inciten les dones a augmentar-se els pits

 
La regidora de la CUP Terrassa, Maria Sirvent, ha denunciat avui la presència d'anuncis publicitaris de caire sexista, ja que fomenten la pressió estètica cap a les dones. Concretament, es tracta de la publicitat de la clínica de cirurgia estètica en la qual mostra una dona amb roba interior per promocionar una operació d'augment de pits (amb ofertes com "quotes de 160 euros al mes" i "amb interessos 0"). 
 
Segons Sirvent, "aquests anuncis són pressió estètica; i aquesta pressió és alhora la punta de l'iceberg d'una xacra de la qual després tant ens alarmem: malalties i trastorns de la nutrició, depressió per falta d'autoestima..."
 
Per això, animem la Regidoria encapçalada per Lluïsa Melgares i el propi Servei de Polítiques de Gènere a treballar conjuntament per estudiar com impedir l'exhibició d'aquest tipus de publicitat, amb una regulació municipal sobre anuncis en Via Pública.    

Donat que podria ser que no fos competència directa de l'Ajuntament, sinó de l'empresa concessionària, caldrà estudiar com modificar els plecs de condicions per a evitar que puguin mostrar aquest tipus d'anuncis. De fet, animem la regidoria a investigar si hi ha algun tipus de protocol ja existent. I en tot cas, proposem fer un requeriment oficial per la retirada dels anuncis de les cabines.

Contra-campanya

Sirvent afegeix que la pressió estètica "és una vexació contra la dona, malgrat sigui simbòlica". I proposa igualment fer una contra-campanya amb missatges no sexistes. I que s’ofereixei als terrassencs i terrassenques un altre referent igualment vàlid, tot i que no encaixi amb els seus motllos i les seves mides imposades. Cossos no normatius. Com deia el col·lectius femnista de sabadell Justa Revolta, aquest estiu: “Imperfectament belles”. Tot aprofitant els panels de propietat municipal. I amb l’objectiu que aquesta publicitat de pressió estètica no monopolizti l’espai públic.

Aquests anuncis són pressió estètica; i aquesta pressió és alhora la punta de l'iceberg d'una xacra de la qual després tant ens alarmem: malalties i trastorns de la nutrició, depressió per falta d'autoestima...