La CUP anima l’Ajuntament a culminar la retirada dels senyals que prohibeixen "jugar a pilota" que encara queden a places i parcs de Terrassa

Els cartells no s'han llevat a tots els districtes, malgrat que el Ple així ho va aprovar al desembre de 2016 per entendre que limitaven injustament l’ús de l’Espai Públic

La CUP de Terrassa proposa a l'’equip de Govern que enretiri definitivament els senyals de “prohibit jugar a pilota”.  I és que encara són a molts de places, jardins i carrers de la ciutat, com ara la plaça Vella, la plaça de la Torre de Palau, la plaça de la Cultura, el parc de Sant Jordi, el parc de Gernika, la plaça del Tint, carrers de l'entorn de Vallparadís, de l'Avinguda Vallès (a l'alçada de Les Arenes), al barri de Sant Llorenç i un llarg etcètera. i un llarg etcètera. Adjuntem les imatges que així ho evidencien.

Tanmateix, el Ple de l’Ajuntament de Terrassa va aprovar per unanimitat de tots els partits, ja al desembre de 2016, una moció segons la qual s’aprovava eliminar aquestes cartells (així com les possibles sancions específiques que se’n derivessin). L'Equip de Govern va proposar que el debat sobre quines plaques s'havien de retirar (i quines no) es produís en els Consells de Districte, el Consell de l'Adolescència i la Comissió de Convivència. Però molts d'aquests òrgans no han debatut, de forma que només s'han tret senyals d'alguns parcs (cas de la zona enjardinada de l'Anònima). Per tant, encara queden sense eliminar molts senyals de "prohibit jugar a pilota".

A parer de la CUP, cal donar compliment a aquest acord que, a més a més, és molt senzill i econòmic. Una vegada contrastada la situació amb el regidor d'Urbanisme, Marc Armengol, la CUP anima l'equip de Govern a portar el debat a tots els Districtes on encara no s'hagi debatut. Així com, en línies generals, garantir que s'acabi retirant tota senyal que no sigui explícitament demanada pels veïns i veïnes (i el manteniment de la qual es jutifiqui degudament per problemes de soroll i/o altres).

Arrenca la campanya "Barris per ser viscuts"

“Volem que les nenes i nens estiguin tranquil·letes davant la televisió, donat que està prohibit jugar a pilota o anar amb patinets a molts i molts parcs de la ciutat?”, es demana Ander Zurimendi. És clar que no, ja que la CUP aposta per una Terrassa en la qual recuperem l'ús del carrer com a element de socialització, cohesió social, pont veïnal i de suport mutu. D'aquí la posada en marxa de la campanya "Barris per ser viscuts". Zurimendi afegeix: “Ens cal una ciutat on es pugui jugar a pilota, per damunt ordenances de civisme. On es posin les bases per tornar a la vida comunitària. On els residents tornin a freqüentar els seus carrers, i no siguin únicament zones 'dormitori”

Zurimendi també posa l’alerta en el fet que “aquells grups de nens i nenes pre-adolscents, jugant sense preocupacions al carrer, semblen estar en perill d’extinció”. Per això, els i les cupaires demana revisar l’Ordenança de Civisme i anul·lar aquelles polítiques anti-ciutadanes.

Els cupaires arrenquen amb aquesta proposta la seva campanya #BarrisPerSerViscuts

El Ple de l’Ajuntament ho va aprovar per unanimitat de tots els partits, ja al desembre de 2016