La CUP alerta que la futura gran superfície al soterrani del Mercat perjudicarà les botigues locals i demana treure-la del Pla Director

El regidor Marc Medina: “S'emportarà els clients d'altres barris i els beneficis seran per grans empresaris. Tanmateix, encara som a temps de planificar-ho bé”

 

La CUP vol encetar el debat sobre la conveniència d’instal·lar una nova gran superfície al centre de Terrassa. En aquest cas, al soterrani del Mercat de la Independència. I és que, al parer dels cupaires, un nou gran supermercat o macro-botiga difícilment generarà més atracció econòmica que la seva pròpia. 

Segons el regidor Marc Medina, “la capacitat de despesa de la població no és infinita, així que si compren en aquesta futura franquícia, deixaren de comprar a les botigues locals on ho fan ara”. Es tracta d’una planta baixa de 800 metres quadrats, que podria sortir a concurs com a establiment alimentari o no alimentari. En el primer cas, l’arribada d’un gran supermercat -com ara Mercadona- podria buidar les actuals parades del mercat (que ja tenen una relació de complementarietat amb el supermercat casa Evaristo). En el segon cas, el ventall de negocis que es podrien implementar serien de tipus tèxtil (oferta que ja existeix tant a la Rambla com a la ciutat), de l’àmbit cultural (un possible FNAC seria negatiu per les llibreries independents de la ciutat), informàtica i electrodomèstics (també present a la mateixa Rambla i a molts barris...), i d'altres sectors. 

Per tant, la seva obertura tan sols fomentarà un transvasament de les compres: De les botigues locals a nova gran superfície. A banda de perjudicar el comerç ja existent, fomentar grans superfícies també implica deslocalitzar els beneficis generats. I és que en comptes de redundar en la xarxa de Terrassa, el monopolitzen unes poques multinacionals. I ben lluny de Terrassa: En molts de casos a l’estranger.       

Reanimar la Rambla? 

A més a més, malgrat que pugui servir per atraure més gent a l’entorn de la Rambla, cal entendre que aquest públic no serà de “nova creació”, sinó que provindran d’altres zones més perifèriques que ara quedaran buides. D’aquesta manera, tornarem a impulsar un fluix de gent a la zona Centre, oblidant els barris i contribuint a la seva –ja avançada- desertificació comercial. 

Tot i així, el Ple de l’Ajuntament de Terrassa va aprovar el passat desembre la creació d’un nou Pla Director del Mercat, dins del qual es contemplés l’obertura d’aquesta nova superfície. Per tant, la regidoria de Comerç està buscant de forma activa la implantació d’aquesta cadena, tal com ja varen fer amb el Terrassa Plaça i altres centres comercials. “Convé tenir-ho en compte, en aquests dies en que tothom defensa públicament el comerç local”, assegura el regidor Medina. Per això, Medina demana treure aquest projecte del Pla Director i anuncia que la CUP no donarà suport al Pla Director del Mercat Municipal si es manté.  

Dificultats tècniques 

En tot cas, l’obertura d’aquesta macro-botiga té dificultats de base. Per una banda, encara no hi ha consens amb els paradistes del mercat sobre com dissenyar aquesta rehabilitació del soterrani. I és que, actualment, allà es realitzen tasques de distribució i magatzem dels aliments, on es troben les càmeres frigorífiques i alguns dels obradors dels paradistes. I caldria, doncs, desplaçar-les a un altre espai del recinte mercantil. De fet, el soterrani és una peça més dins la reforma urbanística integral del mercat.

El projecte implica deslocalitzar els beneficis generats: En comptes de redundar en la xarxa de Terrassa, el monopolitzen unes poques multinacionals

 

L'Ajuntament torna a impulsar un fluix de gent cap a la zona Centre, tot oblidant els barris

 

Tampoc hi ha consens amb els paradistes del mercat sobre com enfocar la rehabilització