Col·lectius feministes i d’Economia Social celebren dissabte una fira alternativa a la Denim

La "Fira Rebel" tindrà lloc a la plaça Nova amb un mercadet d’intercanvi de roba com a activitat central

Terrassa bull aquest cap de setmana. I bull perquè s’hi confronten dos models de ciutat contraposats. El del tèxtil “mercantilista” i que fomenta la pressió estètica... Davant un tèxtil no consumista i una xarxa d’economia social i de proximitat.

De fet, diversos col·lectius feministes i socials han presentat aquets matí la primera edició de la Fira Rebel, que pretén ser el contrapunt a la Fira Denim. “Una demostració que es poden bastir alternatives reals i ben concretes”, ha manifestat Roc Padró, membre de la Cooperativa de Consum i Resistència de l’Atzur.

La #FiraRebel té com a activitat principal un Mercadet d’Intercanvi de roba, explica Cristina Mas, activista del col·lectiu feminista Rudes Rebels. El mercat tindrà lloc de 10 a 18 hores a la plaça Nova de Terrassa. La roba ha estat recollida durant les darrers setmanes pel col·lectiu Revolució Tèxtil amb la col·laboració de desenes de persones. La previssió és comptar amb més de 10 taules expositores de roba.

Paral·lelament, s’han organitzat un taller de reciclatge de texans a càrrec de la Carlota Miras (10.30 hores), una xerrada sobre Pressió Estètica, en boca de l’Àngels Biosca, de la Xarxa de Moda Sostenible de Barcelona (12 hores) i una performance feminista (13 hores), impulsat per Rudes Rebels i Quart Creixent.

Al migdia arribarà la part més lúdica de la Fira, amb el Vermuth poètic (13.15 hores), dinamitzat pel poeta terrassenc Oriol Estripaboires, però obert a tothom en format jam session. A les 14 hores arrencarà el dinar popular, organitzat per membres de la Cooperativa de Consum i Resistència, que consistirà en una paella de ceps amb productes ecològics i de proximitat. De fet, les verdures seran surtides pels agricultors d’El Molí, en l’entorn de Manresa, que ja treballen amb la cooperativa de consum.

L’alternativa a la Denim

Els motius per organitzar aquesta contra-Fira són la voluntat d’apostar per la xarxa de proximitat, l’intercanvi, l’oci no consumista, desconstruir el gènere i l’agroecologia. Perquè sota el parany d’impulsar el dinamisme comercial, la Fira Denim potencia el consumisme i s’inventa una passat cowboy que no ha existit mai.

I perquè algunes botigues implicades a la Denim utilitzen el cos de les dones com un objecte més amb el qual fer negoci i fa mercadeig del sexisme. Ja n’hi ha prou!

Els col·lectius organitzadors són: Xarxa de Moda Sostenible i Revolució Tèxtil (moda); Casal de la Dona, Guerrilla dels Cossos, Quart Creixent i Rudes Rebels (feministes); la Cooperativa de Consum i Resistència (Economia Social), Arran (juvenil) i el Kasalet i l'Atzur (casals autogestionats).