AL·LEGACIONS PRESSUPOST MUNICIPAL 2014

Davant dels pressupostos municipals d'enguany, que estan a punt de ser definitivament aprovats per l'Ajuntament de Terrassa, des de la CUP hem presentat un seguit d'al•legacions als mateixos. Les volem presentar per mostrar la nostra discrepància en determinats aspectes que considerem bàsics, i per encetar un debat ciutadà al voltant d'aquestes qüestions. A continuació en fem un resum de les tretze al•legacions presentades.

Des de la CUP de Terrassa estem en contra de la professionalització de la classe política i per una major racionalització dels diners públics.

SOUS DELS POLÍTICS SOBREDIMENSIONATS? Que els càrrecs electes donin exemple i es rebaixin els seus sous. Els representats polítics han de tenir uns salaris dignes i d’acord a la tasca que exerceixen, però ni molt menys allunyats de la realitat de la gent. Proposem una mesura que suposa un estalvi de 226.485€.

Eliminar les dietes d’aquests càrrecs, amb un estalvi de 305.190 €.

CÀRRECS DE CONFIANÇA A COMPTE DELS DINERS PÚBLICS? Suprimir els 6 assessors de presidència, amb un sou excessivament alt i sense una funció definida. L’estalvi d’aquesta despesa és de 293.797€.

SUBVENCIONAR ELS PARTITS? No a la política subvencionada: estalviar-nos 390.240€ que van destinats als partits polítics. També eliminen la partida adreçada a atencions protocol•làries i representatives.

PAGAMENT DE TOT EL DEUTE? Reclamem dur a terme una auditoria del deute municipal per establir quina part és legítima i quina il•legítima dels més de 13 milions d’euros que es preveuen pagar enguany només a entitats financeres (d'un deute total de més de 100 milions d'euros). I mentrestant, fixar una moratòria d’aquest deute.

Davant la situació d’emergència social que estem vivint, apostem per no pagar els interessos astronòmics i especulatius (3 milions i mig només per aquest any) d’aquest deute a les entitats coresponsables de l’extracció a les classes populars.

Exigim una transparència total en els comptes públics i de les societats anònimes municipals.

AFAVORIR L’OLIGOPOLI DE SOFTWARE PRIVAT? Promoure l’ús en programari lliure i estalviar-nos llicències de pagament en programes privatius.

TRACTES DE FAVOR ALS BANCS I A L’ESGLÉSIA? Eliminar les bonificacions fiscals per a bancs i l’església en les ordenances fiscals.

Si és cert que des de l’Ajuntament es pretén multar als bancs per les seves pràctiques d'especulació amb l'habitatge, hem de comptabilitzar aquestes partides de multes.

SERVEIS BÀSICS PRIVATIZATS? Aclarir la dubtosa venda d'accions de Mina, i remunicipalització de la gestió de l'aigua.

Des de la CUP de Terrassa proposem ampliar les partides de caràcter social i destinar-les a:

Polítiques efectives d’ocupació.

Gratuïtat de les escoles bressol.

Realitzar polítiques d’accés a l’habitatge social, servei de bugaderia, menjador social i augment de les partides a centres de tarda i esplais diaris.

Augmentar la dotació en professionals del tercer sector.

Facilitar l’activitat a aquelles entitats culturals que fomentin la cohesió social, així com dotar d’equipaments per l'auto-organització juvenil.

Promoure i desenvolupar el transport col•lectiu accessible.

Promoure dels horts urbans.

Que l'ens municipal esdevingui soci de la cooperativa Som Energia.

Que Cooperació i Solidaritat tinguin un 1% del pressupost.

Que s’instal•lin antenes de repetició de senyal de Guifi.net per tal d’assegurar un accés lliure a internet.

Que es destini una partida anual a l’impuls de processos de participació reals en la presa de decisions col•lectives.